Gyártók Urbán László: a Magyar Suzuki a beszállítói nélkül nem értelmezhető

Urbán László: a Magyar Suzuki a beszállítói nélkül nem értelmezhető

Gégény István | 2016.11.08 08:30

Urbán László: a Magyar Suzuki a beszállítói nélkül nem értelmezhető

Az esztergomi autógyártó vállalat vezérigazgató-helyettesével az Automotive Hungary kapcsán beszélgettünk digitalizációról, jövőbeni stratégiáról, a kormányzat munkahelyteremtő feladatáról.

Hirdetés

– Megújult az SX4 S-Cross modell, új vezérigazgatója van a Magyar Suzukinak – leginkább ezt érzékeli Önökkel kapcsolatban a külső szemlélő. Melyek azok a legfontosabb feladatok, kihívások, amelyekkel jelenleg belülről szembenéznek?
– Az Automotive Hungary panelbeszélgetésében nagyon sok szó esett arról, hogy miként lehet az aktuális munkaerő-problémán segíteni. Kissé háttérben maradt, hogy ehhez hozzájárulhat a technológiai fejlesztés, a robotizáció, automatizáció, ami arra irányul, hogy a meglévő élőmunka hatékonysága növekedjen. Egyúttal nyereséget teremtünk általa, így a munkaerőt kellőképpen tudjuk honorálni, megtartani, új kollégákat tudjunk felvenni. A Magyar Suzuki ebben az ügyben már a 2008-as válság óta sokat tett: az akkori személyi állomány 281 ezer autót gyártott, ma a kollégák 45 százalékával el tudjuk készíteni ugyanezen mennyiség 70-75 százalékát. Ez nem azért van így, mert a munkaerő jobb, felkészültebb lett, hanem mert olyan fokú automatizáció, robotizáció történt, ami ehhez hozzásegített bennünket.

– A jövőt illetően mi a Magyar Suzuki központi stratégiai célja?
– Innováció. Ha ez nincs, előbb-utóbb lehúzhatja a rolót egy autógyártó vállalat. Az innováció a Magyar Suzukinál elsősorban a beszállítói bázis fejlesztése révén valósulhat meg. Vagyis a fejlődést ne csak a gyárban műveljük, az új eredményeit ne csak a gyáron belül állítsuk elő, hanem a beszállítóinknál is, így velük közösen érjük el az eredményeket. A Magyar Suzuki a beszállítói nélkül nem értelmezhető, ezért az innováció sem értelmezhető a beszállítók nélkül. Nem húzni akarjuk magunk után a beszállítókat az innováció és a fejlesztések terén, hanem partnerként igyekszünk minél inkább és minél fokozottabban bevonni őket. Együtt működünk.

– Miként valósul meg az Ipar 4.0 az Önök esetében?
– Külön kell választani az anyavállalatot, amely nemrég a Toyota járműgyártóval kötött kutatás-fejlesztési együttműködést. Óriási költségekről, óriási műszaki feladatokról van szó, ezért szükséges az együttműködés, még a legnagyobbak között is. Az Ipar 4.0-ból hozzánk az jutott el eddig, hogy a digitális, elektronikus berendezéseket elsősorban azért szereljük be új modelljeinkbe, mert így az utazás biztonságát emeljük. Gondolok itt az adaptív tempomatra, az automata vészfék asszisztensre, a toladóradarra, kamerára, a különféle szenzorokra, de a 7 légzsákra is. Nem mindegy, hogy milyen elektronikus vezérlést kap egy légzsák, ezen a téren is hihetetlenül komoly fejlődés ment végbe. Nemcsak a Suzukinál, minden márkánál. Ma egy légzsák háromszor hatékonyabb, mint 10-15 évvel ezelőtt. Épp azért, mert nagyon komoly digitális vezérlés van mögötte, ez ma már nem csupán egy egyszerű mechanikus megoldás.

– Mi az Automotive Hungary jelentősége az Önök szempontjából?
– Azt szerettük volna elérni, hogy forogjon a Suzuki neve, minél többen megnézhessék az autóinkat. Emellett kiváló értéknek tekintem, hogy az első nap délelőtti beszélgetése megtörténhetett. A szakmai kihívásokról, szakmai közönség előtt máskor nem ülnek le beszélgetni a négy hazai vezető járműipari vállalat felsővezetői. Érdekes, hogy miközben egymás elképzeléseiről, terveiről beszélgetünk, ez katalizátorként hat a többiekre. Mindannyiunk gondjain segít mindaz, ami elhangzott.

– A kormányzati részre gondol? Magyar Levente államtitkár ugyanis kijelentette, hogy anyagi forrásokat is fognak allokálni a munkahelyteremtés és -megőrzés elősegítésére.
– Fontos üzenet ez, mert a cégek hiába emelik a béreket, ennek adott a gazdaságossági felső határa. Onnantól kezdve már a kormányzatnak is fontos szerepe van, akár adó- és járulékcsökkentés terén.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink