Gyártók „Túl van lihegve az elektromos autózás”

„Túl van lihegve az elektromos autózás”

autopro.hu/Sz.K. | 2019.07.04 11:44

„Túl van lihegve az elektromos autózás”

Az európai autósok még azelőtt elfordulnak az elektromos autóktól, mielőtt a technológiának egyáltalán esélye lenne kiteljesedni – legalábbis a BMW fejlesztési igazgatója szerint. Klaus Frölich egy kerekasztal-beszélgetésen azon a véleményen volt, hogy a belső égésű autóknak még legalább 30 évük van.

Hirdetés

„Nincs kereslet az ügyfelek részéről az elektromos autók iránt, túl van hype-olva az elektromosságra való váltás” – fogalmazott a BMW fejlesztési igazgatója egy június végi müncheni fórumon. A Forbes üzleti lap beszámolója szerint Fröchlich szavai igencsak meglepték a hallgatóságot.

„Az elektromos autók sokkal többe kerülnek az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok miatt, ráadásul ez csak rosszabb lehet, ahogy növekszik irántuk a kereslet.” – Frölich szerint túl nagy felhajtás van az elektromos autózás terén, miközben a fogyasztói igény annyira nem látszik.

„Amit mi mindebből látunk, hogy az elektromos autók Kínának és Kaliforniának kellenek, mindenhol máshol jobban lehet járni a megfelelő hatótávot biztosító plug-inekkel. Mi inkább a szabályozó szervek, és nem a fogyasztók kívánságait érzékeljük. Persze ha jelentkezne az igény, akár egymillió elektromos autóval is el tudnánk árasztani Európát, de az európaiak nem veszik ezeket a járműveket” – tette hozzá Frölich.

Gyenge elektromos infrastruktúra

„Az autógyártók nagy kockázatot vállalnak, amikor előre megfontolt szándékkal elodázták a környezetbarátabb autók eladását, hogy maximalizálják az SUV-alapú profitot” – vágott vissza a Transport & Environment fenntartható fejlődést támogató, szállítmányozással foglalkozó lobbicsoport szóvivője az üzleti lap beszámolója szerint. Fröhlich erre reagálva mondta azt, hogy az európai fogyasztók nem készek kockázatot vállalni, hogy elektromos autóba üljenek, mivel az infrastruktúra még nem áll készen.

Frölich elismerte a lobbitársaság igazát abban, hogy az autógyártók elsősorban a profitjuk megvédése érdekében haladnak lassabban az elektromos autók piacra dobásával. „A plug-inek nem sokkal drágábbak, mint az elektromos autók. Viszont sokkal drágábbak, mint a belső égésűek, de egyszerűen nem tehetjük meg, hogy mindezt a fogyasztókra terheljük.” Hozzátette, a kibocsátási szabályozás pedig valóban csökkenti a profitjukat, valamint hogy nem tudnak ugyanolyan profitrátát elérni az elektromos modellekkel.

A BMW mindezek ellenére 2025-ig 25 új elektrifikált modellt akar piacra dobni, elektromos és plug-in hibrid autót egyaránt.

Inog a vezérigazgató széke

Július közepén ül össze a BMW felügyelőbizottsága, hogy döntsön a csoport vezérigazgatójának, Harald Krügernek a jövőjéről. Krüger mandátuma 2020 májusában lejár, közeleg az ideje, hogy a vállalat eldöntse, meghosszabbítják-e szerződését.

Ha nem ez történik, akkor két belső esélyes is van az Automobilwoche német lap szerint, habár hivatalos döntés még nem született a személyeket iletően. Egyikük Oliver Zipse gyártási igazgató, a másik pedig épp Klaus Fröhlich, akinek esetleges megválasztásával megkérdőjeleződhet az az elektromos irányvonal, amelyen a vállalat elindult.

Kiemelt Partnereink