Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Túl sokan mennének, vasmarokkal tartja dolgozóit az Opel
Visszaütött a leépítésekhez használt természetes eszköz, ezért az Opel megnehezítette az önkéntes felmondások végrehajtását, miután szakszervezeti képviselők arra figyelmeztettek, hogy a PSA felvásárlása után hiány alakulhat ki a jól képzett dolgozók körében.
A PSA várhatóan 3700-zal csökkenti a németországi dolgozóinak számát 2020-ig, de a szakszervezeti képviseletek arra ösztönözték a vállalatot, hogy mégis akadályozza meg az ennek egyik eszközeként alkalmazott önkéntes távozást, ugyanis az veszélyezteti egyes kulcsterületeken végzett munka minőségét. Az alkalmazotti felmondások addig szünetelnek, míg az Opel menedzsmentje és a dolgozók szakszervezete május végén nem tárgyalnak egymással.
Rengeteg szenior dolgozó hagyta el az Opelt az elmúlt hónapokban azt követően, hogy a PSA átvette a márkát a General Motorstól. Néhány kulcsfontosságú mérnök átment a riválisokhoz, például a BMW-hez, a Continentalhoz vagy a Jaguar Land Roverhez.
– Németországban az önkéntes munkaerő-leépítési programokban bízunk, és tartózkodunk az erőltetett elbocsátásoktól, így biztosítjuk, hogy minden kulcspozíció betöltött, egyben minden terület működőképes maradjon, mondta el az Opel egyik szóvivője.
A vállalat HR osztálya igyekezett tompítani annak élét, hogy a fontos munkaerő tömegesen áramlik ki a cégtől, így nem lesz, aki elvégezze a feladatokat. Az osztály szerint az Opel ezer önkéntes nyugdíjazási kérelmet kapott, míg a cég németországi alkalmazottjainak száma 19 ezer.
Ugyanakkor az Opel kulcsfontosságú mérnökei közül többen is elhagyták a vállalatot. Andreas Zipser, az Insignia modell mérnöke például több mint 25 év munkaviszony után távozott, most a Veritas autóipari mérnöki vállalat egyik feje. Eggord Thomaschky, a vállalat egyik fő járműmérnöke a BMW járműdinamikai részlegéhez igazolt, Ralf Hannappel, a korábbi elektromos járműdivízió igazgatója pedig már a Jaguar Land Rover vezetőségében dolgozik. Florian Koch az infotainment rendszereknél volt projektvezető, jelenleg a Continental sofőrasszisztens rendszereit vezeti.
A több éves tapasztalattal rendelkező szenior dolgozók rétege az első között volt, amelyet nagyobb arányban jellemzett a vállalattól való távozás. Sokak szerint a korai nyugdíj erős vonzerővel bír, volt, aki fizetése háromnegyedét megkapta nyugdíjként.