Gyártók Továbbra is kiemelt feladat a munkahelyek megőrzése

Továbbra is kiemelt feladat a munkahelyek megőrzése

Koloszár Tamás | 2009.11.02 14:57

Eljutottunk egy olyan pontra, ahonnan már nem lefelé megyünk – mondta Thomas Faustmann. A győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója úgy véli, továbbra is kiemelt feladat, hogy a cég 5600 dolgozójának munkahelyét megőrizzék.

Hirdetés

– Júniusban az Audi több autót adott el, mint az elmúlt év júniusában. Vége a válságnak? – kérdeztük Thomas Faustmannt.

– A válságnak sajnos nincs vége. A júniusi számok azzal magyarázhatók, hogy Németországban és Kínában megugrottak az eladások. Ez utóbbiban robbanásszerű a növekedés, főleg az A4-es és A6-os kelendő, de szépen fogy a flotta zászlóshajója, az A8-as is.

– Ha nincs is vége a válságnak, mondhatjuk, hogy az Audinál már látják a fényt az alagút végén?

– Nehéz válaszolni. Azt gondolom, kijelenthetjük, hogy a gazdaságban eljutottunk egy olyan pontra, ahonnan már nem lefelé megyünk.
– A gazdasági válság mellett bizalmi válságot is átélünk – fogalmazott a Kisalföldnek adott interjúban Thomas Faustmann.
– Az emberek a pénzüket mostanában a pénztárcájukban szeretik tartani. Először a lakhatásra költenek, s csak utána jön az autó.

– Márciusban az ingolstadti éves sajtótájékoztatón azt prognosztizálták, hogy az Audi márka a válság évét tízszázalékos csökkenéssel szeretné túlélni. Tartható ez a mínusz tíz százalék?

– Ami az autóeladásokat illeti, terveink szerint tartható ez a tíz százalék csökkenés a márkánál. Összességében legalábbis. Vannak országok, ahol jobb, s olyanok is, ahol rosszabb a piaci helyzet. Ugyanez elmondható az egyes típusokra is.

– Hangsúlyozták azt is, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a munkahelyek megőrzésére. Miközben magyar cégek tömege szüntet meg állásokat, a győri Audiban mi a helyzet?

– A törzsgárda munkahelyeit meg tudtuk őrizni, ehhez azonban különböző intézkedéseket kellett foganatosítanunk. Ilyen volt, hogy pótlólagos fizetett szabadságot vezettünk be. Hatszáz munkatársunkat olyan tevékenységekkel foglalkoztatjuk, amelyeket korábban külső szolgáltatók végeztek számunkra. Néhány kisebb új projektet is elindítottunk, ahol ugyancsak tudjuk foglalkoztatni munkatársainkat. Sikerült meghosszabbítani a rugalmas munkaidőkeretet, így a vállalat a vásárlóink igényeihez és a termelési programokhoz igazodva, rugalmasan, hosszabb intervallumban tud gazdálkodni a munkaórákkal.

– A győri Audi Hungaria első féléve úgy alakult, ahogy azt tervezték?

– Válság közben nehéz tervezni. A motorgyártást és az autó-összeszerelést is a vevők igényeihez kell igazítanunk. Ha kisebb a rendelés, kevesebb a gyártás is. Ez látszani fog a számainkon.

– Lehet egyáltalán az év második felére tervezni? Mi az, ami látszik a válságból?

– Nekünk az a dolgunk, hogy a legjobb minőséget állítsuk elő. Vannak új termékeink, két hete került a piacra az új Audi TT RS új motorral, a fejlesztés mögött komoly munka áll. A motorgyárban új termékünk az 1,6 literes Common Rail dízelmotor, amelyet az Audi A3-asokba építünk, de ezt szállítjuk a Seatokhoz Spanyolországba is.

– Ha már fejlesztést említett, a válság miatt leálltak Győrben a fejlesztések?

– Ellenkezőleg. Ahhoz, hogy folyamatosan innovatívak tudjunk maradni, fejlesztések, beruházások kellenek, s a jó munkaerőt meg kell tartani, a válság ellenére is. Ezért vettünk fel néhány hete harmincöt frissen végzett, fiatal szakmunkást, s ezért ruháztunk be újabb összegeket a motorfejlesztésbe. Ezek a beruházások az év második felében is folytatódnak a győri gyárban. Csupán mérőeszközökre több mint félmilliárd forintot költünk ebben az évben.

– Márciusban jelentették be, hogy Győrben található a világ legnagyobb motorgyára. Mit gondol, a válság után is megőrzik ezt a büszke címet?

– Nem tudom, hogy a japán kollégáknak mennyire megy rosszul, az azonban biztos, hogy a Volkswagen-konszern legnagyobb motorgyára maradunk.

– Tudom, hogy gazdasági szakember és nem jós. De ha prognosztizálni kellene a válság végét, milyen időpontot jelölne meg?

– A fény az alagút végén már látható. Hogy mikor tudja az autóipar visszanyerni a vásárlók bizalmát, amikor az emberek hajlandók ismét új kocsira költeni? Erre nagyon nehéz választ adni. Bízunk benne, hogy ez az idő már nincs messze. Ahhoz, hogy folyamatosan innovatívak tudjunk maradni, fejlesztések, beruházások kellenek, s a jó munkaerőt meg kell tartani, a válság ellenére is. Thomas Faustmann ügyvezető igazgató „Válság közben nehéz tervezni. Ha kisebb a rendelés, kevesebb a gyártás is. Ez látszani fog a számainkon” – fogalmazott Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója.

Kiemelt Partnereink