Gyártók Több piacon is elbukott az Audi

Több piacon is elbukott az Audi

autopro.hu/P.M. | 2018.07.20 14:05

Több piacon is elbukott az Audi

Mintegy 164 ezer gépkocsiját adta át ügyfeleinek júniusban az Audi AG, értékesítése így 3,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától.

Hirdetés

Az Amerikai Egyesült Államokban a júniusi kiszállítások 0,3 százalékkal haladták meg a tavalyi volument, s 19 471 eladott autóval. Év eleje óta összesen 107 942, azaz 2017 azonos időszakánál 4,8 százalékkal több autót szállított ki. A júniusi eladások Kanadában is az előző év szintjén alakultak (+0,1 százalék), ahol 3859 ügyfél vehette át új Audiját. Észak-Amerikában összességében 0,5 százalékkal csökkent az értékesítés az elmúlt hónap során, a féléves mérleg azonban továbbra is pozitív: a prémiumgyártó 5,3 százalékkal összesen 135 ezer darabra növelte észak-amerikai eladásait.

Kínában a január óta kumulált 306 590 darabos kiszállítási volumen 20,3 százalékkal múlta felül az előző év megfelelő értékét, míg júniusban az Audi 48 177, azaz 7,2 százalékkal kevesebb autóját adta át, mint 2017 azonos időszakában. Az ügyfelek a kínai kormány azon bejelentésére fogták vissza vásárlásaikat, amely szerint bizonyos gépkocsik és alkatrészek vámtételeinek csökkentése várható. Jelentős növekedést könyvelhetett el a márka az Audi A4L (+29,1 százalékkal 12 763 darabra) értékesítésében, a középkategóriájú modell első félévi eladásai 65,1 százalékkal alakultak a tavalyi azonos időszaké felett. Az év eleje óta nagyjából minden negyedik kínai vásárló az A4 hosszított változata mellett döntött. Összesen 74 741 darabos idei volumenével jelenleg e modell a legkeresettebb Audi Kínában.

Európában az előző évihez képest 1,8 százalékkal, nagyjából 78 750 autóra csökkent a kereslet júniusban. A régió kumulált értékesítése ezzel az év közepére mintegy 439 450 darabot tett ki, ami 4,2 százalékos visszaesést jelent. Modelloffenzívája keretében az Audi 2018 folyamán több modelljét is leváltja Európában, amelyek együttesen teljes értékesítése mintegy harmadát teszik ki. Míg az első félév során az új Audi A7 (+41,7 százalék) és A8 (+21,3 százalék) jelentős növekedést produkált, a flottavásárlók körében is népszerű A6 küszöbön álló generációváltása fékezőleg hatott (-10,2 százalék) az európai eladásokra. Az A6 Limousine piaci bevezetésére rövidesen sor kerül, a nyár végén pedig az új A6 Avant is megérkezik az európai márkakereskedőkhöz.

Németországban a júniusban kiszállított 27 603 gépkocsi 2,5 százalékos csökkenést jelent. A márka második legjelentősebb európai piacán, Nagy-Britanniában, az Audi 14 502 autóját (-4,7 százalék) értékesítette az elmúlt hónapban. Az év eddigi időszakában a brit értékesítés csupán kismértékben (-0,9 százalékkal) maradt el az előző év erős megfelelő időszakától.

A további jelentős európai piacok közül elsősorban Spanyolországban (+8,6 százalék) és Olaszországban (+6,8 százalék) sikerült növekedést elérni. Olaszország a kumulált mennyiség (+1,5 százalék) szerint is az első félév legsikeresebb európai exportpiacai közé tartozott, amit 31 505 kiszállítással (+4,1 százalék) Spanyolország követett.

Fontos lendületet adott az európai eladásoknak az Audi Q2, amely az idei első hat hónap során mintegy 45 950 eladott példányával (+7,8 százalék) az európai Audi-ügyfelek harmadik legkedveltebb modelljének bizonyult.

Kiemelt Partnereink