Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teljes arculatváltás a Volkswagennél
Két világpremiert is ünnepel a Volkswagen az idei IAA Nemzetközi Autószalonon, Frankfurtban. A teljesen elektromos ID.3 mellett a márka az „Új Volkswagen” mottó alatt bemutatja a nagyközönségnek az új logót és arculatát.
A Bogár és a Golf után az ID.3 teremtheti meg a következő korszakot a márkánál – elektromos, teljesen csatlakoztatott és szén-dioxid semleges. A négy évvel ezelőtt kezdeményezett stratégiai átalakulás segítségével a márka lényegesen fiatalabbá és digitálisabbá válik, azaz modernizálódik.
Elektromos modell és új arculat egyaránt
A frankfurti IAA kulcsfontosságú pillanat lesz a Volkswagen számára, hiszen legelőször ott ismerkedhet meg a közönség az új arculattal. Ralf Brandstätter, a Volkswagen üzemeltetési igazgatója hozzátette, igyekeztek a gyártás lehető legtöbb területén merész döntéseket hozni.
Az új arculat a járművek kialakításában, az ügyfélkapcsolatokban és a vállalati megjelenésben egyaránt észrevehető lesz. A cél egy olyan teljeskörű vásárlói élmény létrehozása, amely „modernnek és lenyűgözőnek” számít világszerte.
"Mottónk a mobilitás"
Klaus Bischoff, a VW vezető tervezője kulcsszerepet játszott az átalakítási folyamatokban. A dizájner elmondta: „Az új arculat olyan mobilitási formát tükröz, amely az emberek életének természetes részét képezi. A Volkswagen mindig is kulcseleme volt ezeknek az erőfeszítéseknek." Az átalakulást követően a gyártó legfőbb célja, hogy minden területen a digitalizálást kövessék elsősorban.
A márka újítása azért is különleges, mert nem kértek fel külső szakértőket az arculatváltáshoz, hanem a VW saját dizájn és marketing csapata hajtotta végre a feladatokat. Kilenc hónap alatt pedig a vállalat összes részlegét egyesítették, hogy minél jobb végeredményt tudjanak létrehozni.
Új vizuális világ
A márka vizuális nyelve teljesen megújul – a jövőben nem a tökéletes reklámvilág bemutatására törekednek, hanem emberibb és élénkebb megjelenésre. Ezzel közelebb akarnak kerülni az ügyfelek nézőpontjához, és a hangsúly már nem annyira az autóra irányul, hanem az emberek életére és mobilitási tapasztalataira.
Az átalakulás szimbóluma és védjegye az új logó lesz. Az embléma letisztultabbá válik, kizárólag a fő vonalak maradnak meg – sík, kétdimenziós változat. Ez rugalmasabb felhasználást tesz lehetővé, és felismerhetőbb lesz a médiában. Új megjelenést kapnak például a piktogramok, a tipográfia, a színek és elrendezések. Továbbá a Volkswagen ezentúl női hangot kölcsönöz reklámjaiban.
Hosszadalmas átalakulási folyamat
Az átalakult márka először a frankfurti kiállításon mutatkozik be, majd az igazi áttörést az új logó felfedése jelentheti a Wolfsburgban található székhelyen. Az átállást több hullámban kell végrehajtani, költség-optimalizált, erőforrás-megtakarító megközelítést alkalmazva. Az európai VW-üzemek és szalonok átalakulását Kína követi. A világ többi részén 2020 elejétől kezdődik az arculatváltás. Ez összesen 171 piacot érint, számokban kifejezve körülbelül 70 ezer logót cserélnek ki. A német labdarúgó-válogatott mezén egyébként már látható volt az új logó.
Transform 2025+ stratégia
Az új márkatervezés a Volkswagen által 2015 őszén elfogadott Transform 2025+ stratégia eredménye. A márka jelenleg a Transform 2025+ 2. szakaszára készül, e-mobilitási és digitalizációs stratégiájának bevezetésére. Ez magában foglalja a vállalat és az ügyfelek közötti kommunikáció alapvető átalakítását is. Ezzel a márka autógyártóból mobilitási alkalmazások szolgáltatójává is válhat.
Nyitókép: instagram.com/dfb_team