Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szoftveresen manipulálja a Tesla a fékutat
Miután az első tesztek kiderítették, hogy a Model 3 kategóriabeli versenytársaihoz képest gyenge fékeket kapott, Elon Musk megígérte: újraprogramozzák az azt vezérlő számítógépet.
Egy alapesetben a fejlesztési fázisban beállítandó paramétert igyekszik korrigálni a Tesla, mivel a Consumer Reports tesztje rávilágított, túl gyengék az új Model 3 fékjei. A típus nagyjából száz kilométeres tempóról bő 46 méteren belül képes csak megállni, ami jelentősen, sok esetben méterekkel rosszabb érték, mint hasonló méretű versenytársai.
A probléma orvoslásához a Tesla ezúttal is a szoftveres módosításhoz nyúl: Elon Musk cégénél abban bíznak, hogy pusztán újraprogramozással métereket tudnak lefaragni a fékútból. Szoftveres (akár távoli, air-to-air) korrekciók előfordulnak az autóiparban, azonban a lehető legbiztonságosabb üzemeltethetőség hiánya, különös tekintettel a fékekre már nagyobb kellemetlenségnek számít.
A Model 3 a Tesla egyik komoly reménysége, a részben emiatt sürgetett fejlesztési fázis miatt így fordulhat elő, hogy egy-egy paramétert már a gyártás megkezdése után kell módosítani. A szoftverfrissítés akár a hatótávolságot is befolyásolhatja, hiszen az elektromos hajtáslánc egyik funkciója, a regeneratív, vagyis fékenergia-visszanyerő rendszer is átprogramozásra szorulhat.
A Teslának az eset ellenére mégsem kell komoly presztízsveszteségre számítania, hiszen a Consumer Reports kijelentette: készen állnak a javított modellek újabb tesztelésére, amelyek így jobb minősítést is elérhetnek.