Gyártók Sejtette a Seat, hogy kelendő lesz az Ateca, most már tudja is

Sejtette a Seat, hogy kelendő lesz az Ateca, most már tudja is

autopro.hu/P.M. | 2017.01.13 14:32

Sejtette a Seat, hogy kelendő lesz az Ateca, most már tudja is

A márka a 2016-os esztendőt az egymást követő immár negyedik évben az értékesítések növekedésével zárta. A spanyol autógyár összességében 410 200 gépjárművet szállított ki, ami 2,6 %-kal több, mint a 2015. évi 400 ezer darab volt, és ez 2007 óta a legjobb eredményt jelenti. Az utóbbi négy évben az értékesítés 27,8 %-kal emelkedett, ami azt jelenti, hogy idén 89 200-zal több gépkocsit adtak el, mint a 2012-es 321 ezer egység volt. Az új Ateca nagymértékben hozzájárult a SEAT kiszállításainak bővüléséhez. A vállalat mindeddig első szabadidő-autójából (SUV) 24 200 darabot értékesítettek azóta, hogy 2016 júliusában kikerült a márkakereskedőkhöz. Az Ateca sikeres bevezetésének köszönhetően a kiszállítások 2016 második félévében 5,3 %-kal ugrottak meg.

Hirdetés

Az Ateca értékesítési számait kiegészíti az Alhambra és a Leon értékesítésének növekedése. A 2016-os esztendőt mindkét modell a mindeddig legnagyobb mértékű eladási eredményekkel fejezte be. Az Alhambra 20. évfordulójával egybeesve, a márka egyterűjének értékesítési adatai kétszámjegyű javulást mutattak, és a 13,6%-os növekedéssel elérték a 30 700 darabot. A Leon esetében az értékesítés 3 %-kal nőtt, mellyel az eladott mennyiség elérte a 165 ezer egységet. A Leon esetében ez a legjobb értékesítési mutató, mióta 1999-ben a piacra került, és ezáltal a márka legtöbbet eladott modelljévé vált. Mindezek mellett az Ibiza negyedik nemzedéke magas értékesítési számokkal érte el piaci pályafutásának végét. Ebből a típusból 2016 végére 152 ezer gépkocsit szállítottak le, ez 0,9 %-kal alacsonyabb érték, mint a 2015-ös szám volt.

Eladásai Nyugat-Európában elérték a 319 900 egységet, ez 2,2 %-kal több, mint a 312 800 darab volt 2015-ben. Ez olyan piacok lendületes fejlődésének köszönhető, mint Ausztria (+ 12,9%), Svédország (+31,3%) és Portugália (+17%) Ez a legjobb eredmény a térségben 2007 óta. A Seat a tavalyi évet ugyancsak pozitív egyenleggel zárta az öt fő piacát jelentő európai országban. Németországban, a márka legnagyobb piacán, az eladások 2,5 %-kal nőttek, és elérték a 90 ezer egységet, miközben Spanyolországban, a második legnagyobb piacon az értékesítési növekedés a kiszállított 77 200 darab gépkocsival 0,1 %-kal nőtt. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban, a Seat harmadik és ötödik legnagyobb piacán az eladások 0,5 %-kal nőttek, és elérték a 47 400 illetve a 22 500 darabot, miközben Olaszországban, a vállalat hetedik legnagyobb piacán az értékesítés 3,9 %-kal emelkedett, és elérte a 16.500 darab leszállított gépkocsit.

Lengyelországban, közép-kelet európai térség legnagyobb Seat piacán 22 %-kal nőtt az értékesítés, Magyarországon pedig 11,1 %-kal, és ez a két piac adott húzóerőt a márka értékesítéseinek ebben a régióban. Összességében a térségben 8,2 %-os növekedés mutatkozott, ami 28 200 eladott autót jelentett a 2015-ös év 26 100 gépkocsijával összevetve. 2008 óta ez a legmagasabb értékesítési adat a térségben. Mindezen túl az eladásai 3,2%-kal nőttek a Cseh Köztársasságban, ahol a vállalat a minden eddigi legjobb eredményét érte el.

2016-ban ismételten megjavította eladási rekordját Törökországban és Izraelben. A vállalat hatodik legnagyobb piaca, Törökország jelentősen hozzájárult az eredményekhez, az értékesítés 41,7 %-kal nőtt, és elérte a 19 700 egységet; ez 5 800-zal több gépkocsit jelent, mint amennyi 2015-ben volt. Izraelben 6,2%-kal növelte eladásait, és rekord mennyiséget, 8 ezer gépkocsit szállított le. Mindezen túl Mexikóban a márka negyedik legnagyobb piacán a Seat összességében 24 500 gépkocsit értékesített, 1,5 %-kal többet, mint a megelőző évben. 2016-ban piacfejlesztési erőfeszítéseket tett Szingapúrban és Mauritiuson, két új piacon, amelyek csatakoznak Moldáviához és Palesztinához, amely piacokat 2015-ben nyitottak meg.

2017-ben folytatódik a gyártó termékoffenzívája, amely az Atecával vette kezdetét. Idén januárban a megújított Leon már elérhető lesz a márkakereskedőknél, amit az Ibiza követ majd az év első hat hónapjában, majd ezt követően a sort az új Arona zárja majd. Az Ateca piaci bevezetése pozitív hatással van a vásárlói kiszállításokra, valamint a vállalat pénzügyi eredményeire. A tavalyi év első kilenc hónapjában a vállalat operatív profitja 137 millió euró volt, és ez a szám tizenegyszer magasabb, mint a megelőző év azonos időszakában elért nyereség.

Kiemelt Partnereink