Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
SUV kell, nem pedig szedán – emiatt bukott nagyot a Hyundai
A Hyundai Motor és a hozzá tartozó Kia Motors, együttesen 7,25 millió járművet adtak el, ami jócskán elmarad a múlt évre tervezett 8,25 milliótól.
A Hyundai Motor a tervezett 5,08 millió helyett 4,5 millió, a Kia Motors pedig az előirányzott 3,17 millió helyett 2,75 millió járművet értékesített.
A Hyundai és a Kia eladásai már harmadik éve elmaradnak a tervezettől. Ennek egyik fő oka, hogy fontos felvevő piacain, Kínában és az Egyesült Államokban változik a közízlés, az autótulajdonosok egyre inkább a SUV-okat (városi terepjárókat) keresik és kevésbé a szedánokat.
A tavalyi eladásokat politikai fejlemények is befolyásolták. Az Egyesült Államok májusban – a kínai tiltakozás ellenére – hadrendbe állította a közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták ellen védelmet nyújtó, mozgatható hadszíntéri rakétavédelmi rendszer (THAAD) Dél-Koreában. Kínában a vásárlók bojkottal büntették emiatt a dél-koreai autógyárakat. A két ország közötti viszony azonban rendeződött az utóbbi időszakban.
A Hyundai és a Kia idén együttesen 7,55 millió jármű eladását tervezi, ami 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest.