Gyártók SUV kell, nem pedig szedán – emiatt bukott nagyot a Hyundai

SUV kell, nem pedig szedán – emiatt bukott nagyot a Hyundai

MTI | 2018.01.03 08:46

SUV kell, nem pedig szedán – emiatt bukott nagyot a Hyundai

A Hyundai Motor és a hozzá tartozó Kia Motors, együttesen 7,25 millió járművet adtak el, ami jócskán elmarad a múlt évre tervezett 8,25 milliótól.

Hirdetés

A Hyundai Motor a tervezett 5,08 millió helyett 4,5 millió, a Kia Motors pedig az előirányzott 3,17 millió helyett 2,75 millió járművet értékesített.

A Hyundai és a Kia eladásai már harmadik éve elmaradnak a tervezettől. Ennek egyik fő oka, hogy fontos felvevő piacain, Kínában és az Egyesült Államokban változik a közízlés, az autótulajdonosok egyre inkább a SUV-okat (városi terepjárókat) keresik és kevésbé a szedánokat.

A tavalyi eladásokat politikai fejlemények is befolyásolták. Az Egyesült Államok májusban a kínai tiltakozás ellenére hadrendbe állította a közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták ellen védelmet nyújtó, mozgatható hadszíntéri rakétavédelmi rendszer (THAAD) Dél-Koreában. Kínában a vásárlók bojkottal büntették emiatt a dél-koreai autógyárakat. A két ország közötti viszony azonban rendeződött az utóbbi időszakban.

A Hyundai és a Kia idén együttesen 7,55 millió jármű eladását tervezi, ami 4 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink