Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Robot vezeti a győri Audi TT-t az Egyesült Államokban
Emlékeznek még KITT-re, a beszélő és magát vezető csodakocsira a Knight Riderből? Egy győri TT-ből hasonló, robot irányította autót fejlesztenek az Egyesült Államokban.
A különleges, egyelőre futurisztikus jövőt idéző modellt közösen fejleszti a VW Innovációs Laborja és a kaliforniai Stanford Egyetem csapata.
Az autoblog.com portál szerint a Volkswagen öt millió dollárt invesztált a világhírű amerikai egyetembe, hogy minél sikeresebb elektronikai megoldásokat fejlesszen ki a Stanford kutatóival együtt.
Speciális navigációs rendszer "mutatja az utat" a vezetést végző szoftvernek
Nos, a közös munka első gyümölcse meglehetősen lenyűgöző: egy Audi TTS járgányt robotpilóta képes irányítani. Az autó a legfejlettebb "drive by wire" rendszerekkel van felszerelve, ezek irányítják a kormányzást, a gáz- és fékpedálokat, a dupla kuplungos sebességváltót és a rögzítóféket is.
Az irányításához szükséges információk a speciális navigációs rendszertől optikai szálakon keresztül jutnak el a vezetést végző szoftverhez.
A vezérlőrendszer nem nyom többet 75 kilónál
Három érzékelőt is elhelyeztek a TTS tetején, de ezen kívül az autó ugyanúgy néz ki, mint bármelyik Győrben készült szériagyártású testvére. Probléma esetén távirányítással, 20 mérföldes körzeten belül meg lehet állítani a robotautót. Az egész vezérlőrendszer nem nyom többet 75 kilogrammnál, és kompakt méretei okán a kis sportkocsiba is könnyen be tudták építeni.
Megküzd a coloradói hegyekkel a "robot Audi"?
A különleges TT nem kizárt, hogy az Egyesült Államokban rendkívül népszerű hegyi autóversenyén, a coloradói Pikes Peaken részt vesz idén. A sofőr nélküli, "robot Audinak" egy 156 kanyarral teletűzdelt pályán kellene bizonyítania. Egy biztos: a kutatók a robotpilótát Shellynek nevezték el Michelle Mouton tiszteletére. A szóban forgó hölgy azzal írta be nevét az autózás nagykönyvébe, hogy 1985-ben első nőként nyerte meg a Pikes Peak-futamot! (Shelly pedig a beceneve volt.)
Bár arra, hogy a vezető nélküli TT a dobogó legfelső fokára álljon, egyelőre sok esély nem mutatkozik, de a pálya sikeres teljesítése is már-már történelmi eredmény lenne.
"A győri Audi dolgozóinak szakértelmét dicséri"
"A robotpilótás kutatásnak nincs győri vonatkozása, de a szériaautót természetesen a győri Audi Hungária Motor Kft. készítette. Az Audi TTS-ben egy 2.0 liter hengerűrtaltalmű közel 300 LE-s motor teljesít szolgálatot, mely szintén a győri Audi dolgozóinak szakértelmét dicséri" – mondta portálunknak Lőre Péter, az Audi Hungária Motor Kft. kommunikációs igazgatója.
Mikor segíthet a robotpilóta? Veszély vagy parkolás esetén
Az Audi közleménye szerint nem a vezető állandó helyettesítése lesz a jövőbeli új rendszerek feladata, hanem az, hogy a veszélyes szituációkban be tudjon avatkozni a vezetésbe, vagy hogy a rutinfeladatokat (garázsba beállás, parkolás) magától oldja meg.