Gyártók Rengeteg Seatot vettek a németek

Rengeteg Seatot vettek a németek

autopro.hu/Sz.F. | 2018.10.15 10:20

Rengeteg Seatot vettek a németek

Januártól szeptemberig a spanyol márka 415 600 gépkocsit szállított ki, ami 17 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakának eredményéhez, a 354 900 darabos mennyiséghez képest. Ez a Seat törtéletének eddigi legjobb eredménye, jobb mint a 2000 januárja és augusztusa között kiszállított 394 400 darab.

Hirdetés

A márka értékesítési számai szeptemberben értékesített 31 600 darabos mennyiséggel 20,6 százalékos csökkenés mutattak, ami az idén szeptember 1-jén hatályba lépett WLTP eljárás bevezetésének tudható be, ugyanakkor ezt megelőzően, júliusban és augusztusban az eladások közel 40 százalékos emelkedést mutattak.

– Mint ahogyan az várható volt, a szeptemberi eredményt befolyásolta a WLTP bevezetése, ami júliusban és augusztusban erősen hozzájárult a gépkocsik regisztrációjának növekedéséhez. Az év utolsó negyedéve újabb kihívást jelent majd minden gyártónak, miután a WLTP hatással lesz az Európában regisztrált gépkocsik mennyiségére is. Mindezzel együtt az idei évből még hátralévő három hónappal jó úton vagyunk a felé, hogy a Seat története során az eddigi legmagasabb értékesítési mennyiséget értjük el – mondta el a Seat marketingért és értékesítésért felelő alelnöke, Wayne Griffiths.

A január és szeptember közötti kiszállítások a főbb európai piacokon tapasztalható lendület eredményének köszönhetően emelkedtek, e piacokon a növekedés mindenütt kétszámjegyű volt. Továbbra is Németország a Seat vezető piaca 90 400 kiszállított gépkocsival, és tavalyhoz képest 22,8 százalékos növekedéssel, ami a legjobb eredmény hozta a márka története során. Németországot szorosan követi Spanyolország, ahol a második legnagyobb mennyiséget érékesítették 85 900 eladott autóval, és 16,5 százalékos növekedéssel.

Spanyolországban ezzel a Seat vezeti a márkák és a regisztrált gépkocsik rangsorát, ahol az egyes típusokat nézve a Leon és az Ibiza az első és a második helyet foglalja el. A többi európai piacot nézve 14,1 százalékos növekedéssel és 50 500 eladott gépkocsival az Egyesült Királyság jelenti a márka harmadik legjobb piacát, ahol a vállalat szintén értékesítési rekordot ért el.

A januártól szeptemberig terjedő időszak hasonlóan sikeres volt Franciaországban, ahol a Seat növekedése 27,7 százalékos volt, és 23 400 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek. A többi kiemelkedő értékesítési eredményt mutató ország között találjuk Ausztriát (16 000 eladott gépkocsi, 16,8 százalékos növekedés) és Svájcot (8 400 gépkocsi, 11,7 százalékos emelkedés), ami mindkét ország esetében értékesítési rekordot jelentett az első kilenc hónapban. Mindezek mellett a SEAT jelentős növekedést mutatott Lengyelországban (10 300 darab; +24,2 százalék), Belgiumban (8 000 darab; +37,2 százalék) és Portugáliában (7 900 darab; +23,7 százalék), ami egyértelműen hozzájárult a márka pozitív eredményeihez. E piacok mellett jelentős volt a növekedés Algériában, ahol a Seat értékesítés az ötszörösére emelkedett, és elérte a 15 800 darabot.

Az elmúlt hetekben a Seat két olyan új modellt mutatott be, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak a márka értékesítésének 2019-es növekedéséhez: bemutatkozott a Tarraco, ami az Aronával és az Atecával együtt kiteljesíti a márka szabadidő autóinak (SUV) offenzíváját, illetve az Arona TGI, az első sűrített földgáz hajtással üzemelő összkerék hajtású SUV. A tervek szerint mindkét modell értékesítése még az év vége előtt megkezdődik, a Cupra Ateca bevezetésével együtt. Ez az új sport szabadidő autó a Cupra márka első modellje lesz, és kiválóan ötvözi a vezetési élményeket és a kényelmet a mindennapos használatban.

Kiemelt Partnereink