Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem számít könnyű évre a VW
A Volkswagen-csoport értékesítési vezetője úgy fogalmazott, nem voltak könnyű helyzetben 2018 második felében, és erős ellenszélre számítanak idén is.
A világméretekben kiszállított 10,83 millió gépkocsival, és az előző évhez képest 0,9 százalékos növekedéssel a Volkswagen csoport minden eddigi legjobb eredményét érte el. Sikeres termékoffenzíváikkal a csoport márkái képesek voltak ellensúlyozni az egyes régiókban jelentkező kockázatokat, mint például az általános gazdasági bizonytalanságot Kínában és a WLTP-re történt átállás negatív hatásait Európában. Az elmúlt évben elsősorban a csoport szabadidő autói voltak a növekedés kulcstényezői. A Volkswagen Személyautók, a Skoda, a Seat, a Porsche és a Lamborghini márkák is új kiszállítási rekordot értek el.
– Annak ellenére, hogy az újabb rekordok felállítása nem jelent elsődleges célt számunkra, nagyon örülünk e kiváló eredményeknek, hiszen nem voltunk könnyű helyzetben 2018 második félévében. Az új kiszállítási rekordok elérése annak köszönhetően vált lehetségessé, hogy együtt voltak jelen a kiváló termékek, és az ügyfeleink irántunk tanúsított erős bizalma. A változékony geopolitikai helyzet fényében üzleti tevékenységünket 2019-ben ugyancsak erős ellenszélben kell folytatnunk. Véleményem szerint a Volkswagen-csoport jó helyzetben van ahhoz, hogy megfeleljen a közelgő kihívásoknak. Bizakodva nézünk a jövőbe – mondta el dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen-csoport értékesítési vezetője.
Az oroszok húzták fel az eladásokat
Európában a csoport márkái összességében 4,38 millió gépkocsit szállítottak ki, ez 1,2 százalékkal több, mint a 2017-es mennyiség volt. Különösen jelentős növekedést mutatott Közép- és Kelet-Európában, ahol 797 200 gépkocsit adtak át az ügyfeleknek, ez 7,1 százalékkal volt több, mint a megelőző év mennyisége. E növekedés elsősorban az erős Oroszországi teljesítménynek volt köszönhető, ahol a csoport kiszállításai 19,8 százalékkal emelkedtek. A második félévben a WLTP-re történt átállásnak a flottákra gyakorolt jelentős negatív hatásai ellenére a Csoport kiszállításai Nyugat-Európában megközelítőleg az előző év 3,58 milliós mennyiségét érték el. Németországban a kiszállított 1,28 millió Volkswagennel a kiszállítások szintén a megelőző 2017-ev év szintjén maradtak.
Felemás a helyzet a tengerentúlon
Az észak-amerikai piacokon kétirányú mozgás volt megfigyelhető. Miközben az Egyesült Államokban 638 300 gépkocsival 2,1 százalékos, Kanadában pedig a kiszállított 118 500 gépkocsival 3,7 százalékos növekedés volt tapasztalható, Mexikóban 15,6 százalékos visszaesést regisztráltak az előző év eredményével összehasonlítva. Összességében a csoport a térségben 956 700 gépkocsit adott át ügyfeleinek, ami 2,0 százalékos emelkedést jelentett 2017-hez képest.
Dél-Amerikában a fejlemények rendkívül kedvezőek voltak a Volkswagen-csoport számára. A 13,1 százalékos növekedést jelentő, összesen 590 000 piacra került gépkocsival a térség döntően járult hozzá a csoport kedvező mutatóihoz. Kiemelkedően jól teljesített Brazíliában, ahol 401 600 gépkocsit szállítottak ki, ami 30,4 százalékos növekedésnek felel meg, és kompenzálta az argentínai kiszállításokban a 118 600 darabbal bekövetkezett 22,4 százalékos visszaesést. Argentínában a gyengülő gazdasági környezetben a feltételek továbbra is nehezek a piaci szereplők számára.
Kína nem fújta ki a szelet a vitorlából
Az ázsiai-csendes óceániai térségben a Volkswagen-csoport az ügyfeleknek kiszállított 4,55 millió gépkocsival növekedést ért el, a kínai piac negatív hatása ellenére, ahol az elmúlt év második felében megállt a gazdasági növekedés az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi vita következtében. A vásárlások visszaesése az egész autópiacra kedvezőtlen hatással volt, és az autópiac 2018-ban hosszú évek után most első alkalommal csökkent Kínában. Ebben a helyzetben a Volkswagen-csoport a kiszállított 4,21 millió gépkocsival mégis enyhe növekedést ért el a megelőző év mutatóival összevetve, és képes volt növelni piaci részesedését.