Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem kér Budapest a nekik tervezett magyar buszból
Kifejezetten a 3-as metró felújításával összefüggő közösségi közlekedési feladatok mentén alkották meg a Modulo M 168d modellt, amiből a mostani állás szerint nem fog venni egyet sem a főváros.
Sokszor írtunk az elmúlt időszakban a budapesti buszbeszerzési szappanopera aktualitásairól. A részletek cikkünk alján, a kapcsolódó írásokra kattintva megismerhetőek, a lényeg pedig röviden annyi, hogy a főváros vagy lengyel gyártmányt vesz, vagy szolgáltatást vásárol.
A döntés nyilván érzékenyen érinti a MABI-Bus vezetőségét és alkalmazottait, akik egy részét hamarosan akár el is bocsáthatja a cég, kényszerűségből. Látszólag semmi baj nincs a PKD konstrukcióban gyártani tervezett járművekkel, az érdekek szövevényét pedig nem tudjuk, nem is kívánjuk kibogozni. Annyi tény, hogy a BKV 2015-ben kiírt vonatkozó tenderét megnyerte a vállalat, 75 ilyen busz leszállítására kapott szerződéses megbízást a BKV-tól a MABI-Bus – ezt vétózta meg a főváros képviselőtestülete.
Nem minden alkatrésze magyar |
Maga az autóbusz Magyarországon, jelentős hazai hozzáadott érték bevonásával készülne – a gyártó tájékoztatása szerint a 18,75 méter hosszú, 28 tonna megengedett össztömegű jármű korrózióálló acél alapanyagból készült. A hajtáslánc teljesíti a nem túl engedékeny Euro6-os környezetvédelmi előírásokat: az erőforrást a DAF érdekeltségébe tartozó Paccar szállítja, a sebességváltót és a futóműveket a ZF gyártja. A további alkatrészek jó része magyar beszállítóktól érkezik – az ajtók, ablakok is hazánkban készülnek. A fém alkatrészek többségét maga a MABI-Bus gyártja Mátyásföldön.
Felszálltunk a buszra, meg is mutatjuk, mit láttunk |
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a másik jelentős magyar buszgyártó, a Kravtex-Kühne csoport jelentősen kibővített mosonmagyaróvári üzemének átadásán újfent ígéretet tett a nemzeti buszgyártás felkarolására. Ha ez nem olyan történet lesz, mint a Rába-Volvo együttműködés, akár mégis utazhatunk majd Modulo M 168d típusokon a jövőben.