Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem kap újabb dízelmotort a VW Polo
Leállítja a német gyártó a 2018-ban piacra dobni tervezett hagyományos motortípus új verziójának fejlesztését, az így felszabaduló forrásokat a lágy hibridekhez csoportosíthatják át.
Stratégiát változtat a Volkswagen, már ami a kis- és kompakt szegmensbe tartozó gépek motorcsaládjait illeti: a dízelek helyett már a közeljövőben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a lágy hibrid technológián alapuló benzines motorok. Az újratervezés egyik első jele, hogy a németek nem folytatják annak a másfél literes turbódízel motortípusnak a fejlesztését, ami a tervek szerint a jelenleg is gyártott EA827 jelű négyhengeres dízelt váltotta volna 2018-ban.
A VW fejlesztési vezetője elmondta, a döntést a (vélhetően a dízelbotrány miatt) csökkenő kereslet, illetve a kibocsátott károsanyagok utókezelő rendszereinek megugrott költségei indokolták. Frank Welsch egy múlt heti spanyolországi konferencián azt is elmondta, utóbbi 6-800 eurós többletet takar autónként, ezzel az emisszióval kapcsolatos alkatrészek már a motorral azonos nagyságrendű kiadást igényelnének.
Az Automobilwoche szerint az utóbbi tíz évben az egyik legnagyobb fejlődést a közvetlen befecskendezésű dízelmotoroknál lehetett megfigyelni, ezen belül is különösen a VW háromhengeres benzinmotorjai tűnnek ki kedvező emissziós és üzemanyag-felhasználási hatékonyságukkal. Welsch szerint a benzinmotorok előtt éppen emiatt még szép jövő állhat, a következő megújuló ilyen a kétliteres változat lehet.