Gyártók Nem győznek gyártani, sosem volt még ennyire népszerű a Seat

Nem győznek gyártani, sosem volt még ennyire népszerű a Seat

autopro.hu/Sz.F. | 2018.12.14 16:32

Nem győznek gyártani, sosem volt még ennyire népszerű a Seat

A Seat egy lépésre van attól, hogy elérje 68 esztendős történetének legmagasabb értékesítési mutatóit. A 2018-as évből már csak egy hónap van hátra, és a márka kiszállításai idén január és november között világméretekben 13 százalékkal emelkedtek.

Hirdetés

A 2017-es év azonos időszakával (435 500) összehasonlítva, az értékesítés összességében idén elérte a 492 300 darabot. Ezzel a mennyiséggel a Seat már meghaladta a 2017-es teljes év értékesítési adatát, ami 468 400 gépkocsi kiszállítása volt. Ez az eddigi legjobb eredmény a január-novemberi időszakra vonatkozóan, és meghaladja a 2000-ben elért, 473 200 darabos eddigi rekordot is.

A spanyol gyártó eladásai novemberben ismét felgyorsultak, 43 300 gépkocsit értékesítettek, ez a havi mennyiség 7,2 százalékkal volt magasabb, mint a 2017-es év azonos hónapjában elért mutató, a 40 400 gépkocsi.

– A 2017-es év értékesítési számainak meghaladása az év zárása előtt egy hónappal nagyon kedvező eredményt jelent. Karnyújtásra vagyunk egy kivételes év zárásától, és a Seat történetében a legjobb értékesítési eredmény elérésétől. Mindezen túl most rendelkezésre áll a motorkínálat több mit 90 százaléka, és így a WLTP bevezetése következményeként kialakult helyzet most visszatér a normálishoz – mondta el a Seat értékesítéséért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffith.

Az év zárása előtt egy hónappal regisztrált értékesítési növekedés azt jelenti, hogy a SEAT már meghaladta minden eddigi éves szintű rekordját olyan országokban, mint Németország, az Egyesült Királyság , Ausztria, Izrael és Marokkó.

Németországban, a vállalat fő piacán a márka 14.0 százalékkal növelte eladásait, és összesen 108 200 gépkocsit értékesített. Az Egyesült Királyságban 60 100 autó talált gazdára, ami 14,8 százalékos növekedést hozott, míg Ausztriában 18 100 darabot, (9,3 százalékos emelkedés), Izraelben 8 900 darabot, (+7,1 százalék), és Marokkóban 2 000 gépkocsit, (+11,7 százalék) sikerült átadni a vásárlóknak.

2007 óta most először regisztráltak Spanyolországban először több mint 100 000 eladott gépkocsit. Az összesen itt eladott 104 000 darabos mennyiség 16,8 százalékos emelkedést jelentett. A Seat piacvezető márka Spanyolországban, és az Ibiza valamint a Leon a két legnagyobb mennyiségben regisztrált modell.

Az értékesítés olyan kulcs piacokon is emelkedett mint Franciaország és Olaszország. A márka közel 30 százalékkal növelte értékesítését Franciaországban ( 28,7 százalékos növekedés, 28 700 eladott gépkocsi) , és ezáltal Franciaország lett Európában a márka egyik leggyorsabban növekvő piaca.

Jelentős növekedést mutatott az értékesítés Olaszországban 4, 6 százalékos növekedéssel és 19 100 darab eladott gépkocsival, Portugáliában 9 200 eladott gépkocsival, 19,4 százalék növekedéssel, illetve Belgiumban (+9 100 gépkocsi, 24,9 százalékos növekedés). Mindezen túl Algéria továbbra is a legmagasabb éves növekedést mutató ország, ahol az 2017-es értékesítést (4 400 egység) sikerült megnégyszerezni, és ezzel Algéria az ott eladott 18 400 gépkocsival a Seat hatodik legnagyobb piaca.

Kiemelt Partnereink