Gyártók Nem elég serényen takarítja maga után a dízelbotrány sarát a Volkswagen

Nem elég serényen takarítja maga után a dízelbotrány sarát a Volkswagen

MTI | 2017.12.20 10:40

Nem elég serényen takarítja maga után a dízelbotrány sarát a Volkswagen

Az Európai Bizottság és a tagállamok fogyasztói hatóságai felszólították a Volkswagent, hogy maradéktalanul teljesítse a dízelbotrányban érintett gépkocsik javítására tett kötelezettségvállalását – közölte az uniós bizottság.

Hirdetés

Vera Jourová, az Európai Bizottság jogérvényesülésért felelős biztosa kijelentette, a Volkswagen nem teljesítette teljes mértékben a kötelezettségvállalásait, sokkal többet kell tennie az uniós fogyasztók érdekében. Ez Európai Uniónak le kell vonnia a tanulságokat, és meg kell erősítenie az uniós jog végrehajtását, hogy a vásárlók hatékonyabban tudják védeni jogaikat különösen olyan esetekben, amikor nagyvállalatokkal kerülnek szembe.

A tagállamok fogyasztói hatóságai arra szólították fel a Volkswagent, hogy gyorsítsa fel az autók javítását és emelje a szervizelés színvonalát, ugyanis a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftverhamisítás az EU-ban eladott autók 73 százalékát is érintheti. A hatóságok azt is követelték, hogy a Volkswagen kezelje körültekintőbben úgy a javítás előtti, mint az azt követően érkező panaszokat és nyújtson részletes tájékoztatást az összes érintettnek a javításokról.

Az ügy legutóbbi fejleménye, hogy a német közúti közlekedési hatóság (KBA) egy héttel ezelőtt elrendelte több tízezer Volkswagen Touareg típusú terepjáró visszahívását a károsanyag-kibocsátást manipuláló szoftverek miatt. A gépjárművek többsége – 31 800 terepjáró – nem Németországban van forgalomban. A KBA adatai szerint ezeknél az autóknál két olyan szoftveres megoldást is rendszeresítettek, amely manipulálja a károsanyag-kibocsátást, azzal a céllal, hogy a motor vizsgálati körülmények között megfeleljen a környezetvédelmi előírásoknak. A szoftvereken most telepíteni kell a hatóságilag jóváhagyott frissítéseket, hogy a kocsi a forgalomban is megfeleljen a károsanyag-kibocsátási szabályoknak.

Az uniós bizottság tavaly december elején kötelezettségszegési eljárást indított Németországgal, Luxemburggal, Spanyolországgal és az Egyesült Királysággal szemben – vagyis azon tagállamok esetében, amelyek típusjóváhagyást adtak ki a Volkswagen Group AG számára az Európai Unióban - mivel annak ellenére nem szabták ki a nemzeti jogszabályaikban foglalt szankciókat, hogy a vállalat illegális kiiktató szoftvert alkalmazott.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink