Gyártók Nagyvárosokban tesztel önvezetőket a Ford

Nagyvárosokban tesztel önvezetőket a Ford

autopro.hu/Sz.F. | 2018.02.14 11:17

Nagyvárosokban tesztel önvezetőket a Ford

A Ford idén megkezdi az önvezető járművek tesztelését egy újabb amerikai városban – és egyben az első olyan településen, ahol ellenőrizni fogják az önvezető járművekre vonatkozó üzleti modell életképességét.

Hirdetés

A 2017-ben a gyártó által megvásárolt Argo AI mesterséges intelligenciával foglalkozó céggel közösen kibővítik azon technológiák fejlesztését és tesztelését, amelyek lehetővé teszik egy jármű számára az önálló közlekedést. Emellett további kutatásokat végeznek a vásárlói élménnyel kapcsolatban, hogy ez is a segítségükre legyen egy új, kifejezetten önvezetésre tervezett jármű kidolgozásában.

– Az önvezető járművek ígéretes lehetőséget hordoznak: lehetőséget arra, hogy változtassanak a városok működésén.Ezek az autók nem csupán az utazni vagy szállítani vágyókra hatnak majd, hanem sokkal több emberre. Ha némi emberi vonással ötvözzük az önvezető járművek teljesítményét és hatókörét, az összetartóbb közösségek kialakulásához vezet, és erősebb kapcsolatot szül a vállalkozások és ügyfeleik között. A közös munka révén olyan jövőt építhetünk, ahol közösségünk mindenféle szállítási igényét ki tudjuk majd elégíteni – mondta el Jim Farley, a Ford ügyvezető alelnöke és a globális piacokért felelős elnöke.

Egy 2017 végén újonnan indított együttműködés segít majd kipróbálni a márka önvezető járművekre épülő üzleti modelljét olyan partnerek közreműködésével, mint a Domino’s Pizza, a Lyft és a Postmates. A partneri kapcsolatok segítenek elérni, és megérteni új ügyfélcsoportok igényeit, illetve azt, hogyan lehetnek hasznukra az önvezető járművek. A Lyft például már teszteli a platformot, amibe olyan konkrét kommunikációs protokollok szerepelnek, melyeket arra használnak majd, hogy az önvezető járműveket megrendeljék és kiküldjék a flottából – méghozzá mindig a pillanatnyi vásárlói igények szerinti időzítve, vagy éppen olyan területekre, amelyek kiszolgálása általában gyenge.

A Ford a jövőben önvezető járműeivel fogja kiegészíteni az ember vezette iránytaxi-szolgáltatásokat – igény szerint vetve be azokat –, és segít partnereiknek, hogy új területekre hatolhassanak be, s közben megfizethető szinten tarthassák áraikat. Emellett a partnervárosok segítségével azonosíthatják a közlekedési vakzónákat, ahol az emberek esetleg nem találnak módot a munkába járásra.

A Brookings Institution szerint az USA-ban a munkahelyek 70 százaléka nem érhető el egy átlagos városlakó számára tömegközlekedéssel. Azon 30 százalék esetében, ami megközelíthető tömegközlekedéssel, a munkába járás átlagosan 90 percet vesz igénybe. A Ford most célul tűzte ki, hogy kielégítse az ilyen területeken élők és a városlakók igényeit, hozzáférési lehetőségeket biztosítva önvezető járműveihez.

Az árukézbesítés területén a jövőben megoldásokat kínálnak azoknak a kis és közepes vállalkozásoknak, melyek élnének a kézbesítőszolgálatok nyújtotta előnyökkel, de nincs pénzük összetett, drága logisztikai rendszereket igénybe venni. Segíthet azoknak a kisvállalkozásoknak, melyek nem tudnak fenntartani egy kézbesítő járművet, vagy olyan közepes méretű vállalkozásoknak, melyek egy gyengén kihasznált járművet tartanak fenn, aminek üzemeltetése ráfizetéssel jár. Az ilyen vállalkozások az önvezető járművek használatát is választhatják.

A Ford által üzemeltetett flotta támogatást nyújthat olyan éttermeknek, melyek a csúcsidőben akarnak ételt kiszállítani, illetve a helyi virágboltnak is, ami több megrendelést fel tudna venni, ha lenne kiszállító járműve. Azok az üzletek, melyek nem kínálnak kiszállítást, de érdeklődnek a szolgáltatás, mint növekedési lehetőség iránt, szintén igénybe vehetik majd a rendszert.

A tavalyi kutatás első szakaszában kiderült, hogy a Domino’s vásárlóinak tetszettek az önvezető jármű hangszóróiból érkező hangutasítások, amik arra vonatkoztak, hogyan vehetik ki az autóból a pizzájukat. Sokan még el is köszöntek az autótól, amikor az távozott.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink