Gyártók Most kezdődhet az VW akkumulátorgyártóktól való függése

Most kezdődhet az VW akkumulátorgyártóktól való függése

autopro.hu/P.M. | 2019.03.18 16:42

Most kezdődhet az VW akkumulátorgyártóktól való függése

Volkswagen konszern – a korábban tervbe vett 50 helyett – közel 70 új elektromos modell bevezetését tervezi a következő tíz évben. Ennek eredményeképpen a konszern elektromos platformjára épülő járművek várható száma 15 millióról 22 millióra emelkedik majd a következő évtizedben.

Hirdetés

– A Volkswagen felelősséget vállal a jövő kulcsfontosságú irányzatait illetően, különösen a klímavédelem kapcsán. A párizsi klímaegyezmény céljai mércéül szolgálnak számunkra. Az elkövetkező években lépésről lépésre közelítjük a gyártást és az értéklánc további állomásait a szén-dioxid semlegesség felé. Ezzel járulunk hozzá a globális felmelegedés megállításához – közölte dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka vezérigazgatója.

A beszállítókat is érinteni fogja a változás

A Volkswagen Csoport minden területen meghatározta azokat a mérföldköveket, amelyeket a 2050-re tervezett teljes dekarbonizációhoz vezető úton az elkövetkező években teljesíteni kell. Az intézkedések három alapelvet követnek: először is a hatékony és fenntartható szén-dioxid csökkentés elvét, másodszor pedig az energiaellátás terén a megújuló energiaforrások előnyben részesítésének elvét. Harmadik alapelvként pedig az így megmaradó és nem kiváltható károsanyag-kibocsátás kompenzálásának elvét követi a vállalatcsoport. Ahhoz, hogy a járművek teljes életciklusának szén-dioxid egyensúlya javuljon, a Volkswagen már – többek között – a beszállítói láncnál változtatásokat kezdeményezett. Egy ezzel kapcsolatos részletes ütemterv kidolgozása jelenleg is folyik. Az acél és alumínium beszállítás területén pedig kifejezetten komoly lehetőségek rejlenek.

30 százalékot faragnának

A cél, hogy 2025-ig a teljes járműflotta karbon lábnyoma 30 százalékkal csökkenjen a teljes életciklusra vetítve a 2015-ös értékekhez képest. A Volkswagen ezért a járműkínálat elektromos alapokra helyezésén dolgozik, amely kapcsán – kizárólag ezen a területen – több, mint 30 milliárd eurót invesztál 2023-ig. A konszern kínálatában az elektromos járművek aránya 2030-ra legalább 40 százalékra emelkedik majd. Az elektromos járművek új generációjának első képviselői már idén gyártásba kerülnek: az Audi e-tron után érkezik a Porsche Taycan. Mindkét modellre már 20 ezer foglalás érkezett. A Volkswagen ID. felfutásával pedig az elektromos járművek megérkeznek a legkeresettebb szegmensekbe is. Szintén az első hullámban érkezik az ID. CROZZ2, a SEAT el-born2, a ŠKODA Vision E2, az ID. BUZZ2 és az ID. VIZZION2 is.

Akkumulátorgyártóktól lesz a VW?

Az elektromos offenzíva során a vállalat stratégiai akkumulátorszállítóként az LG Chem, a SKI, a CATL és a Samsung beszállítói szakértelmére építhet. Az egyre növekvő keresletet figyelembe véve a Volkswagen megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy közreműködjön az európai akkumulátorgyártásban. Még távolabbra tekintve szintén óriási potenciál rejlik a szilárdtest-akkumulátorokban. A cél az, hogy a vállalat partnerével, a QuantumScape-pel együttműködésben elindulhasson az ezzel a technológiával készült akkumulátorok ipari szintű gyártása.

A telephelyek sem maradnak ki

Ezzel egyidőben az egyes termelési helyszínek szén-dioxid kibocsátását 2025-re 50 százalékkal csökkentik a 2010-es szinthez képest. A wolfsburgi erőmű szénről gázra történő átállása évente 1,5 millió tonna szén-dioxiddal mérsékli a károsanyag-kibocsátást 2023-tól kezdődően. Az Audi gyártási tevékenysége a brüsszeli üzemben például teljesen szén-dioxid semleges módon történik. A zwickaui gyár pedig nem csupán a moduláris elektromos platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) gyártásának legfőbb helyszíne lesz, de az itt készülő ID. modell is lényegében szén-dioxid semlegesen jut el az ügyfelekhez.

Bíznak a moduláris elektromos platformban

A Volkswagen elektromos offenzívájának középpontjában a moduláris elektromos platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) áll. Az elektromos mobilitással összefüggő költségek jelentősen csökkenthetők a különböző partneri együttműködések által, amelyek lehetővé teszik a moduláris elektromos platform széles körben való alkalmazását és ezzel együtt a méretgazdaságossági szempontok érvényesülését is. Így az egyéni mobilitás megfizethetővé és alkalmazhatóvá válik a többség számára is. Ilyen partneri együttműködésre példa a közelmúltban, a Genfi Nemzetközi Autószalonon bejelentett kooperáció az Aachen-i székhelyű e.GO Mobile AG vállalattal.

Gyorstöltőket helyeznek üzembe

Az elektromos mobilitás további népszerűsítéséért 2020-ig 400 gyorstöltő állomást helyez üzembe a vállalat Európa legforgalmasabb közútjai és autópályái mentén az IONITY keretében együttműködő ipari partnereivel. Ezek közül 100 töltőállomást Németországban telepítenek majd, így 120 kilométerenként rendelkezésre áll majd egy töltési lehetőség. A Volkswagen új leányvállalata, az Elli (Electric Life) otthoni töltésre szolgáló, zöld árammal működő fali töltőket is kínál majd, egyelőre először Németországban. Ezen kívül 3 500 töltőpontot hoz létre a vállalat az összes termelési helyszín dolgozói parkolóiban, illetve töltési lehetőséget biztosít majd az egyes kereskedésekben is.

Kiemelt Partnereink