Gyártók Most a városon belüli áruszállítást újítja meg a Renault

Most a városon belüli áruszállítást újítja meg a Renault

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2016.12.06 11:56

Most a városon belüli áruszállítást újítja meg a Renault

A több beszállítóval és állami partnerrel fejlesztett Urban Lab 2 nevű prototípuson látottak hamarosan megjelenhetnek a hétköznapokban is.

Hirdetés

Sok más gyártóhoz hasonlóan a Renaulttól sem szokatlan, hogy prototípuson mutatják be, miként látják az iparág legfőbb trendjeit. Korábban a franciák a hosszú távú áruszállítást végző tanulmányokat készítettek, most azonban a fókuszban a városon belüli tehergépkocsik állnak: ez az Urban Lab 2.

A 19 tonnás, Euro 6-os alapra épülő gép egy elég tömeges kooperáció eredménye: Renault-n kívül többek között a Valeo, a Lamberet, a Michelin, a BeNomad, sőt egyes állami szervezetek is részt vettek a fejlesztésekben és a projekt finanszírozásában. A kamionhirek.hu szerint a márkától tapasztaltak alapján ráadásul jó esély van rá, hogy a most látott megoldások néhány éven belül megjelennek a piacon kínált teherkocsikon is.

Ilyen például a kameralapú tükörrendszer, a tetőről az alvázba áthelyezett csomagtérhűtő, vagy épp a könnyű, műanyaggal bevont textillel letakart kerékívek. A gép start-stop, valamint a fékezési energiát visszanyerő rendszert is kapott. Ami a V2V kommunikációt illeti, az Urban Lab 2 már nem csak más járművekkel, hanem a környező infrastruktúrával is képes adatokat cserélni, igaz, a technológián van még mit csiszolni.

A Michelin speciális abroncsainak és a korábbinál optimálisabb útvonaltervezőnek köszönhetően a prototípus 13 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérte dízeles, fel nem okosított társaihoz képest. A járműre most egy alaposabb tesztfázis vár, 2017 februárjától 2018-ig Bordeaux utcáin dolgozik majd.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink