Gyártók Megújuló forrásból állít elő hidrogént a Toyota az egyik gyár targoncáinak

Megújuló forrásból állít elő hidrogént a Toyota az egyik gyár targoncáinak

autopro.hu | 2019.07.17 12:21

Megújuló forrásból állít elő hidrogént a Toyota az egyik gyár targoncáinak

A japán autógyártó üzembe helyezte a megújuló energia felhasználásával előállított hidrogén termelésére szolgáló berendezését, és egy erre épülő töltőállomást a Japánban található Motomachi termelőegységben.

Hirdetés

Az új berendezés a gyárban szolgálatot teljesítő teljesen zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota targoncáknak biztosít helyben előállított üzemanyagot. A hidrogénalapú technológiák fejlesztése egybecseng a Toyota „Gyártás: nulla szén-dioxid-kibocsátás kihívás” célkitűzéseivel.

A Toyota üzembe helyezte SimpleFuel1 elnevezésű egységet a Toyota Cityben működő Motomachi gyárban: a SimpleFuel egy vízbontással működő, hidrogénfejlesztésre szolgáló berendezés, ami tárolni és adagolni is tudja a napenergiával – vagyis megújuló energiával – előállított hidrogént.

Napelemekkel termelnek áramot

A SimpleFuel egy egyszerűsített hidrogén berendezés, ami az üzemben felszerelt napelemekkel termelt áramot felhasználva vízbontással állítja elő a hidrogént. A sűrített, nagy nyomású hidrogént üzemanyagcellás targoncákban használják fel. A berendezés naponta akár 8,8 kilogramm hidrogént termelésére is képes, ami hét-nyolc targonca üzemeltetéséhez elegendő. A berendezés kompakt mérete miatt szűk helyekre is beszerelhető, ezért alkalmas az üzemben dolgozó targoncák feltöltésére.

A Motomachi gyárban 2018 márciusa óta működik hidrogénellátó berendezés az egyre több üzemanyagcellás targonca kiszolgálására. A Toyota a SimpleFuel felhasználásával kívánja csökkenteni a Motomachi üzem kibocsátását, illetve támogatni akarja az új technológiák alkalmazását.

Üzemanyagcellás modellekre cserélik le

Annak érdekében, hogy csökkentse üzemei szén-dioxid-kibocsátását, a Toyota üzemanyagcellás modellekre cseréli le meglévő targoncáit. Ez a kezdeményezés a Motomachi üzemből indult el, ahol még 2017-ben két Toyota üzemanyagcellás targoncát helyeztek üzembe. Ezt 2018-ban húsz újabb targonca követte. Idén a Környezetvédelmi Minisztériumtól a széndioxid-kibocsátást mérséklő intézkedésekkel kapcsolatban felmerülő működési költségekre kapott támogatás tette lehetővé a SimpleFuel berendezés és újabb ötven üzemanyagcellás targonca üzembe helyezését.

Alacsony szénlábnyomú hidrogén-ellátási lánc

Az Aichi prefektúra alacsony széntartalmú hidrogén-ellátási láncot támogató szövetsége révén, illetve az Aichi prefektúrával és a kapcsolódó helyi hatóságokkal közösen a Toyota az alacsony szénlábnyomú hidrogén-ellátási lánc létrehozásán dolgozik. Ehhez megújuló energiaforrásokat, illetve egy úgynevezett gyártás-tárolás-felhasználás koncepciót alkalmaz.

Gyártás: nulla szén-dioxid-kibocsátás kihívás

A vállalat a Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050 elnevezésű program 2015-ös indítása óta foglalkozik a hidrogénenergia alkalmazására szolgáló technológiák fejlesztésével és bevezetésével. Céljuk, hogy üzemeikben a hidrogén felhasználásával – beleértve a Motomachi üzem SimpleFuel berendezését, illetve üzemanyagcellás targoncáit is – megvalósítsák a „Gyártás: nulla szén-dioxid-kibocsátás kihívás” célkitűzéseit.

Nyitókép: Toyota

Kiemelt Partnereink