Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megkezdődött Budapesten a FISITA 2010
Az autóipar hosszú távú sikerének egyik alappillére a kutatás-fejlesztés, különösen a helyi kis- és közepes vállalkozások esetében - mondta előadásában az Akadémia elnöke a világ vezető autóipari mérnökei számára rendezett FISITA 2010 konferencián.
Pálinkás József |
Pálinkás József kiemelte: az Európai Unió a közelmúltban számos új kezdeményezést indított útjára, amelyek célja, hogy a közösség tagállamai hatékonyabban reagálhassanak a jelen és jövő kihívásaira. Az MTA elnöke a legjelentősebb programok között említette az úgynevezett Innovációs Uniót, amely a kutatás-fejlesztés átgondolását, a cégek innovációs környezetének fejlesztését, az oktatás, üzlet, kutatás és fejlesztés közötti kapcsolat megerősítését, valamint a természettudományos, matematikai és műszaki végzettségű szakemberek számának növelését tűzte ki célul.
Ahogy a konferencia mottója a „fenntartható mobilitás”, úgy az EU 2020 Stratégia is egyértelműen megfogalmazza a fenntarthatóság alapelvének fontosságát. A közlekedés és a gazdasági fejlődés közvetlen és nagyon szoros összekapcsolódását mutatja, hogy a gazdasági válság során leginkább érintett ipari szegmens az autóipar, amely ugyanakkor az egyik legfontosabb gazdasági hajtóerő – hangsúlyozta Pálinkás József hozzátéve: csak olyan iparág képes rugalmasan viselkedni, amely a változásokat kifejezetten előremutatónak ítéli és folyamatos, gondos fejlesztéseinek köszönhetően innovatív módon tud az új helyzetekre reagálni.
Christoph Huss |
Az elmúlt két év embert próbáló időszak volt az autóipar szereplői számára – mondta köszöntőjében Christoph Huss a FISITA jelenlegi elnöke. Bár sokan úgy gondolják, az iparág újra fellendülőben van, és minden a korábban megszokott rend szerint mehet tovább, ez egyáltalán nem igaz – hangsúlyozta a FISITA elnöke, majd hozzátette: mint megannyi más iparágat, az autóipart is teljesen új alapokra kell helyezni.
Előadásában Christoph Huss rámutatott arra, hogy 2050-re 9 milliárd ember él majd a Földön, és a megnövekedett lélekszámmal együtt a mobilitás iránti igény drasztikus növekedése is elkerülhetetlen lesz, ami az eddigieknél még jelentősebb energiafelhasználással jár majd. Az előzetes adatokból világos, hogy az autóiparnak is gyökeresen át kell alakulnia – mondta a FISITA elnöke, aki Pálinkás Józsefhez hasonlóan a tudományos kutatásban és az innovációban látja a kiutat az iparág jelenlegi, kritikus helyzetéből. - A fennmaradás érdekében túl kell lépnünk a rövidtávú érdekeinken, és az iparág megújításában az új technológiáknak, fejlesztéseknek és a tudományos kutatásnak kell átadni a főszerepet– emelte ki Christoph Huss.
Az ELTE konferenciaközpontja. |
Pintér István, a Magyar Gépjárműipari Szövetség elnöke beszédében kifejtette: a gépjárműipar teljesen átalakult Magyarországon az elmúlt 20 évben, mivel a hangsúly a személyautók gyártására helyeződött át. Az autó- és alkatrészgyártás mára Magyarországon már a GDP 3,4%-át teszi ki, mintegy 600 cég és több mint százezer alkalmazott van jelen az iparágban. Elmondta: Magyarország rendkívül vonzó célpont a nemzetközi befektetők számára, hiszen az országban az automobil-gyártásnak hosszú hagyománya van, nagy létszámban van jelen tapasztalt és gyakorlott munkaerő, versenyképesek a munkabérek és fejlett az út- és vasúthálózat.
Hasonlóan érvelt Kilián Csaba, az ITD Hungary vezérigazgatója is, aki felmérések eredményeire hivatkozva úgy vélte: a legtöbb külföldi cég elégedett a magyarországi üzleti környezettel. A befektetők több mint fele tervezi, hogy a közeljövőben kiterjeszti magyarországi működését – mondta az előadó. Ezek a cégek készek arra, hogy a kutatás-fejlesztés terén is további erőforrásokat fektessenek be Magyarországon. A gazdasági válság nehéz éveiben is több nagy cég invesztált magyar vállalataiba, ami igazolja, hogy a befektető számára Magyarország még mindig vonzó helynek számít – hangsúlyozta Kilián Csaba.