Meghódítaná a világpiacot a Magnus Aircraft

Szerző: Gégény István | 2017.09.05. 08:30

Amint a közelmúltban beszámoltunk róla, milliárdos állami támogatással repülőgépgyár épül Pécsen. Megkerestük a vállalatot, akik részletesen válaszoltak érdeklődésünkre.

Repülőgépgyárat épít Pécsen a magyar tulajdonú Magnus Aircraft Zrt., az 5,16 milliárd forintos beruházáshoz 2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad a magyar kormány - írtuk 10 nappal ezelőtt.

Arról a vállalatról van szó, amely a Siemens partnereként elektromos repülőt fejlesztett és mutatott be Kecskemét közelében. Az eseményen az Autopro is jelent volt, helyszíni írásunk itt olvasható.

Nem ezt a környezetbarát járművet fogják azonban egyelőre gyártani a baranyai megyeszékhelyen, ugyanis a vállalat közlése alapján egyelőre nem piacérett a konstrukció. Adódik a kérdés, miért esett a választás Pécsre a logikusan felmerülő alföldi lokáció helyett.

- Hosszú kutatás folyamán jutottunk el végül a Pécs-Pogányi Repülőtér mellett lévő területhez. A reptér ideális infrastruktúrával és nagy potenciállal rendelkezik. A jelenlegi kihasználtsága alacsony a kapacitásához képest, így reméljük, hogy az odatelepüléssel növelhetjük azt. Emellett a város, ezáltal az egyetem közelsége szintén pozitívan befolyásolta döntésünket - tudtuk meg a vállalattól.

Az elektromos hajtású modell termelésére még várni kell, hiszen kutatás-fejlesztési fázisban van a Magnus azon projektje, így még nem véglegesek a "zöld" repülő tulajdonságai. - Célunk, hogy egy tökéletesen megbízható terméket dobjunk majd piacra, mely tökéletesen megfelel majd a keresletnek. A pécsi üzemben a rövid távú terveknek megfelelően kizárólag a benzinmotoros Fusion 212-es modell gyártását végezzük majd. Kezdeti kapacitásunk évi 200 darab gép lesz.

Az eFusion elektromos repülőgép bemutatója Kecskemét-Matkópusztán
Tucatnyi képet mutatunk a Magnus és a Siemens által fejlesztett elektromos kisrepülő 2016-os kecskeméti bemutatójáról

Több beszállító is hozzájárul a magyar repülő szárnyalásához: jelenleg a kompozit alkatrészeket, a motort és a műszereket vásárolja a gyártó külső partnerektől. Az új gyár létrehozása mentén 105 fővel bővül a Magnus munkatársainak köre, a munkaerőigény betanított munkásokra, szakmunkásokra és diplomás végzettségűekre is kiterjed. S hogy rendelkezésre áll-e majd a hosszabb távú tervekhez elegendő létszámú és lképzettésgű munkaerő? - Az utánpótlást a képzésben, a saját megoldású képzésben látjuk - kaptuk a választ.

Arra is kíváncsiak voltunk, vajon reális kitörési pontot jelenthet-e ez a repülőgyártási kezdeményezés, a Magnus várható piachódítása hazánk számára, amelyre eddig összeszerelő, illetve kutatás-fejlesztési helyszínként vette ki részét a világ járműiparában. - Reméljük, így lesz. Célunk a világméretű piac kiszolgálása, a megbízható és költséghatékony termékek gyártása, valamint, hogy hozzájáruljunk a magyar repülőgépipar reneszánszához.

S hogy kik jelentik a potenciális vásárlói kört? A Magyarország mellett Kínában vegyesvállalati formában, az USA területén leányvállalattal jelenlévő Magnus számára a Fusion 212 modell fő célcsoportját jelenleg a repülőiskolák, vadgazdálkodási és mezőgazdasági szervezetek, valamint magánjellegű vásárlók alkotják.