Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még több energiát pakolt akkujába a Nissan
A Nissan Leaf továbbfejlesztett akkumulátora már nem 192, hanem 288 cellát rejtenek. Ezzel akár 364 kilométer hatótávolságot is el lehet érni. A cég ráadásul csak minimális súly-, illetve méretnövekedésről számolt be.
Érdekesség, hogy a 62 kWh-os akku sem kapott folyadékhűtést, pedig a tavalyi, a közösségi médiában rapidgate néven elhíresült ügy után sokan várták ezt a technológiai megoldást. Tavaly sok Leaf-felhasználó számolt be róla, hogy nyári melegben a gyorstöltés lelassul.
Az előzetes híreszteléseket cáfolva a Nissan szóvivője bejelentette, az akkucsomagot nem az LG, hanem a Nissan leányvállalata, az AESC tervezi és azok az Tennessee-beli smyrnai és az angliai sunderlandi üzemekben készülnek. A Nissan korábban az AESC eladását tervezte, de mostanra világossá vált a leányvállalat jövője.
A Nissan szerint a január 9-én bemutatott akkucsomag szinte azonos méretű lesz előbbi változatával. Mindössze 5 milliméteres magasságnövekedésről számoltak be, ami nem befolyásolja az autó külső méretét és a belteret. A nagyobb akkus Nissan Leaf májusban érkezik meg az európai piacra. Az electrive.com szakportál szerint a nagyobb teljesítményű elektromos autóért elég magas, 5 800 eurós felárat kell majd fizetni.