Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
GANTTPLAN - Intelligens APS rendszer gyártásoptimalizáláshoz
2024.04.24 04:24A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Matthias Müller: csalódást okoztunk
A botrány helyszínén, a tengerentúlon kért bocsánatot a VW konszern vezére a csalásért, egyben megerősítette, hogy folytatják a helyi fejlesztéseiket.
– Az USA a Volkswagen egyik fő piaca, és a jövőben is az marad – fogalmazott a járműgyártó csoport vezérigazgatója Detroitban, az észak-amerikai nemzetközi járműipari kiállításon (North American International Motor Show). – Tisztában vagyunk vele, hogy csalódást okoztunk vásárlóinknak, a felelős állami hatóságoknak és az amerikai közvéleménynek egyaránt – tette hozzá. Hasonló mea culpa hangzott el egy héttel korábban Herbert Diess részéről – a VW személyautó márka vállalatát vezető menedzser a CES nagyszínpadán kért elnézést az irántuk táplált bizalom eljátszásáért.
Kevés oka van most a mosolygásra a vezérigazgatónak |
Matthias Müller nem véletlenül a jövőre utaló mondattal vezette fel a korábban már globális érvényűen is megfogalmazott, alázatos hangnemű üzenetet. A VW konszern értékesítései a skandalum ellenére is növekedni tudtak 2015-ben – az egész autópiac rekordot ért el az eladások terén. Ezt a hullámot meglovagolva a VW nem állítja le beruházásait a tengerentúlon, sőt, rá is tesznek még egy-két lapáttal. Például a korábban már bő 1 milliárd dollárból bővített Chattanooga-beli (Tennessee) gyárukba további 900 millió dollárt invesztálnak. Új SUV modelljük termelésének beindítása a cél ezzel a lépéssel, amely révén 2 ezer új munkahelyet is létrehoznak.
Az Audi Q5 gyártása is beindul az eredeti tervek mentén Mexikóban a idei tavasz folyamán, 100 millió dolláros befektetés révén pedig már meg is nyílt a Porsche vásárlói élménycentruma Atlantában (Georgia). Gőzerővel dolgoznak az új, hosszított Tiguan gyártásának előkészítésén: a széria termelés 2017-ben indulhat, ugyancsak Mexikóban.
Matthias Müller a Bloomberg kérdéseire válaszol Detroit-ban (angol nyelvű videó) |
– 2016 fő feladata azonban az elveszített bizalom visszaszerzése, amely nem merülhet ki technikai problémaelhárításban – nyomatékosította Matthias Müller. A vezérigazgató megismételte korábbi nyilatkozatát, amely szerint jelentősen át fogják alakítani a konszern szerkezetét és vállalati kultúráját, valamint jövőbeni stratégiáját, amelyet várhatóan idén nyáron tárnak majd a nyilvánosság elé. A jövőt illetően 20 új plug-in hibrid modell piacra küldésére tett ígéretet 2020-ig, s úgy fogalmazott: új időszak kezdődik a mobilitás világában, amely lehetőséget kínál a Volkswagen megújulására is.