Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már megint: a Takata miatt várnak kétszázezer BMW-t a szervizek
A bajor autógyártó a légzsákok hibája miatt hívja vissza a 2005 és 2011 között Kínában eladott, többségében importált autóit.
Hasonló, Amerikában elrendelt visszahívás után most Kínában is kétszázezer termékének terven felüli szervizelésére készül a BMW. A Deutsche Welle írása szerint a német prémiumgyártó 169 ezer, 2005 és 2011 között importált személykocsit terel a szervizekbe Kínában, valamint hasonló kényszerintézkedésre készülhet 25 ezer, már az ázsiai országban gyártott BMW tulajdonosa is.
A javításra, pontosabban cserére szoruló alkatrész a légzsákok aktiváló töltete – a biztonsági kiegészítők miatti visszahívás ezúttal is a Takata-botrányra vezethető vissza. A hiba miatt világszerte már 15 halálos baleset és több száz sérülés történt, ezek együttesen pedig az autóipar eddigi legnagyobb visszahívásához vezettek.
A BMW mostani akciójáról egyelőre nem sokat tudni, az biztosnak látszik, hogy a visszahívás elrendeléséhez a kínai hatóságok felszólítása is kellett.
Az előzetes számolások szerint a BMW 2016-ban valamivel több, mint 2,15 millió autót értékesített, ami 5,8 százalékos bővülést jelent 2015-höz képest.