Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már jogsi sem kell ehhez az új Citroënhez
Rendkívül kis méretű, alacsony költségű, elektromos és városi. Ez jellemzi a Citroën legújabb koncepcióautóját. A francia gyártó úgy gondolkodik, az autómegosztás felfutásával megnő az igény az ilyen járművek iránt.
Az Ami One kétüléses modell, és megfelel az európai mopedautó szabványnak: kevesebb mint másfél méter széles, 2,5 méter hosszú, 45 km/h maximális sebességű és kevesebb mint 450 kg súlyú. Pont emiatt vezethető egyes országokban, így Franciaországban is akár jogosítvány nélkül (itthon segédmotoros jogosítvánnyal lehetne vezetni). A gyártó a tervezés során a globális trendeket tartotta szem előtt, azt, hogy manapsàg egyre népszerűbb az autómegosztás gyakorlata, főként urbanizált régiókban. A modell tehát tökéletesen megfelel a városi közlekedés számára, felépítése egyszerű, de nagyon ellenálló.
Mivel eleve arra tervezték, hogy sok kéz alatt fordul meg majd az Ami One, a beltere könnyen tisztítható, a műszerfal rendkívül átlátható, az autó könnyen kezelhető, elektromos erőforrása 100 kilométerig bírja. Itt nincs túl sok luxus, az ablakok és a vászontető nem automatikusak, kizárólag kézzel állíthatók. A vezető viszont saját okostelefonjának tartalmát vetítheti ki a képernyőre, amit aztán hanggal is irányíthat. Az alacsonyabb költségek érdekében az Ami One gyártásához szükséges alkatrészek számát jelentősen csökkentették. Az Ami One-t a genfi autószalonon láthatja először a nagyközönség.