Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már biztos: jön a BMW i4
Az új gép hétszáz kilométeres hatótávval folytathatja a bajorok i-modellcsaládjának offenzíváját. A teljesen elektromos szedán jóval használhatóbbnak ígérkezik, mint arra a prototípus alapján számítani lehetett. Ugyanakkor a bajorok bármiféle elektromos modelljének tömeggyártására még egy kicsit várni kell.
Eldőlt, biztosan lesz i4 névre hallgató tagja a BMW elektromos modellcsaládjának. Ez jelenleg az i3-ból és a plug-in hibrid i8 sportkocsiból áll, azonban 2025-re a bajorok összesen egy tucat elektromos modellel erősítenék.
A Tesla Model S riválisának szánt i4 2020-ban debütálhat majd, hatótávolsága akár 700 kilométer is lehet. A gyártó akkumulátorfejlesztésének eredményeit mutatja, hogy korábban már beharangozott modell prototípusának bemutatásakor még csak hatszáz kilométeres értéket említettek.
Így nézhet ki az i4 |
A BMW azt tervezi, 2025-re összesen 25, elektromos hajtással ellátott modellt kínál majd vevőinek. Ezek közel fele teljesen elektromos lesz, mozgatásukról az ötödik generációs akkumulátor- és hajtáslánctechnológia gondoskodik majd.
Bár határozott tervek vannak, Harald Krüger BMW-vezér elmondása szerint a következő években még nem kell arra számítani, hogy a BMW elektromos modelljei letarolnák a piacot. Ennek oka, hogy ezek negyedik generációs hajtáslánca még nem elég költséghatékony, hogy nagy mennyiségben gyártsák. A bajorok így előbb az ötödik generációs hajtásláncot fejlesztik ki teljesen, mely a tömeggyártásban a költségek kétszámjegyű csökkenésével jelentős versenyelőnyt biztosít majd.
Részben vagy egészben villamosított gépek parádéja a Frankfurti Autószalonon |
Hogy a technológia újabb generációját időben kifejlesszék, illetve a 25 e-hajtáslánccal ellátott modell tervek szerinti piaci bevezetését tartani tudják, a BMW-nél hétmilliárd euróra emelték az idén K+F célokra fordítandó összeg nagyságát.