Gyártók Lerántotta a leplet új elektromos crossover tanulmányáról a Nissan

Lerántotta a leplet új elektromos crossover tanulmányáról a Nissan

autopro.hu/Sz.F. | 2018.03.06 10:58

Lerántotta a leplet új elektromos crossover tanulmányáról a Nissan

A mai napon leplezték le a Genfi Nemzetközi Autókiállításon a Nissan IMx KURO-t, így Európában is bemutatkozott az IMx elektromos crossover tanulmányautó.

Hirdetés

A Kuro, vagyis japánul a fekete szín, az elsőként a 2017. októberi Tokiói Autókiállításon bemutatkozott IMx-en kel életre, fekete kárpitokkal és keréktárcsákkal, frissített hűtőráccsal, és teljesen új sötétszürke karosszériaszínnel.

Az erős, mégis csendes hajtáslánc még izgalmasabbá teszi az utazást. Az IMx Kuro hajtásáról az első és hátsó tengelyeken elhelyezett két nagy teljesítményű villanymotor gondoskodik, így a jármű összkerékhajtást is kínál. A motorok együttes teljesítménye a Nissan GT-R szupersportautóénál is nagyobb: 320 kW, lenyűgöző 700 Nm nyomaték mellett, melyhez az energiát egy átdolgozott és áttervezett, nagyobb energiasűrűséget kínáló, nagykapacitású akkumulátor biztosítja. Az új akkumulátorral az autó több mint 600 kilométeres hatótávolságot ad egy töltéssel, így az utasok hosszabb kalandra indulhatnak anélkül, hogy aggódniuk kellene az újratöltés miatt.

Az autó fejlesztései között megtalálható a Nissan úttörő, az emberi agyat a járművel összekapcsoló technológia (Brain-to-Vehicle vagy B2V) is. A B2V értelmezi a vezető agyából érkező jeleket, és segít a vezetésben.

A Nissan B2V technológiája az első ilyen jellegű rendszer a világon. A vezető egy olyan eszközt visel, mely méri az agyhullámok aktivitását, majd ezeket az információkat autonóm rendszerek elemzik. A mozgási szándék előre jelzésével a rendszerek a vezetőnél 0,2-0,5 másodperccel gyorsabban megkezdhetik a műveleteket – pl. elfordíthatják a kormánykereket vagy lelassíthatják az autót – mindezt szinte észrevétlenül.

A műszaki szolgáltatásinak lelke a ProPILOT jövőbeni változata, mely teljesen autonóm működést tesz lehetővé. Ha a ez a vezetési mód van kiválasztva, a rendszer behúzza a kormányt a műszerfalba, és minden ülést hátradönt, így több hely áll a vezető rendelkezésére, és a jármű utasai is teljes nyugalomban élvezhetik az utazást. Ha a manuális mód, a jármű eredeti helyzetükbe állítja vissza a kormánykereket és az üléseket, és zökkenőmentesen adja vissza az irányítást a vezetőnek.

A Kuro miután eljuttatta tulaját a célállomásra, képes önállóan beparkolni magát egy olyan parkolóhelyre, ahol kapcsolódhat a helyi villamos hálózatra és „virtuális” energiatárolóként működve juttathat vissza áramot a villamos hálózatba. Amikor a tulajdonos visszatér, felveszi őt és önállóan hazaviszi. A teljes folyamat nagy hatékonysággal történik a megnövelt akkumulátorkapacitásnak és az olyan összekapcsolt autótechnológiáknak köszönhetően, mint a Zökkenőmentes autonóm mobilitás.

Kiemelt Partnereink