Gyártók Légörvénymentes, négyévszakos kabriózás, beépített sállal

Légörvénymentes, négyévszakos kabriózás, beépített sállal

K. A. | 2009.12.28 13:53

Légörvénymentes, négyévszakos kabriózás, beépített sállal

Új Cabrio változattal egészíti ki a Mercedes az E-osztályt. A vászontetős, nyitott, négy évszakos, világújdonságként gombnyomásra légörvényt csökkentő kétajtós kocsiban láthatatlan sál melegíti az emberek nyakát, ami a fejtámlából fújja a meleg levegőt. A gazdag műszaki tartalmú, kabriós idényt meghosszabbító kocsi értékesítése – nem véletlenül – január 11-én kezdődik.

Hirdetés

Az E-osztály új modelljénél a tető 20 másodpercen belül nyílik és csukódik önműködően – akár menet közben is, 40 km/órás sebességig. Összehajtva a hátsó ülés mögötti mélyedésben rejtőzik. A hajtómű új dízeljei és közvetlen befecskendezésű benzinmotorjai – a csúcs 388, az AMG 525 lóerős – hatékonyan ötvözik teljesítményt a takarékossággal. A kis fogyasztásában szerepet játszik a kormány, az üzemanyag-szivattyú és a generátor szükség szerinti vezérlése, a kis gördülési ellenállású gumiabroncs és a meggyőző 0,28-as alaktényező is.

Sáljával évszakfüggetlen a Mercedes új kabriója
Mercedes E-osztály Cabrio.

1989-ben világújdonságként mutatta be szélfogóval a Mercedes-Benz az SL sorozatot. 2004-ben tovább ment az AIRSCARF®nyakfűtéssel. Most itt a következő innováció, a gombnyomásra felemelkedő AIRCAP® szélfogó, amely a meleg levegővel helyettesíti a hideg huzatot. Megkönnyíti az autó kezelését is, hiszen nem kell fáradságosan felszerelni, a két hátsó egyedi ülés szabad marad.

Az AIRCAP® két részből áll: a szélvédőkeretből kb. hat centiméter magasra kiemelkedő hálós szélterelőből és a szélfogóból a hátsó ülések között. Nemcsak a komfortot javítja a huzat mérséklésével (160 km/ óráig kapcsolható be, de a csúcssebességig úgy maradhat), hanem a zajszintet is – jobban értik egymást az utasok. Ehhez járul, hogy a szabadalmazott AIRSCARF® mint valami láthatatlan sál melegíti az emberek nyakát: a szerkezet az üléstámlában rejtőzik, és a fejtámlából fújja a meleg levegőt. Újdonság, hogy a légáramlat irányát 36 fokos szögben lehet egy kézi kerékkel állítani, természetesen külön-külön a két oldalon.

Akusztikus tetejének köszönhetően csukott állapotban is kategóriájának egyik legcsendesebb típusa az E-osztály Cabrio. A gyakorlatban 80 km/óra felett érezhető ez különösen, például alagútban vagy egy teherautó-oszlop előzésekor. Nagyobb tempónál még kifejezettebb a hatás, kihangosítóval még 200 fölött is lehet telefonálni. A tető víz- és szélálló, ráadásul bírja a gépi mosót is. Az összesen 23,5 milliméter vastag anyag jó hőszigetelő, úgyhogy az E-osztály Cabrio alkalmas téli használatra is.

Az új Cabrio különlegessége a borulásvédelem, a belső csövekkel megerősített szélvédőkeret, a B-oszlop és a fejlégzsák. A két stabil, 35 milliméter átmérőjű bukócső a hátsó ülések mögött, a fejtámlák kazettájában rejtőzik. Szenzor érzékeli az utasokat veszélyeztető extrém gyorsulásokat, és ennek jelére oldja ki az előfeszített rugókat a pirotechnikai töltet. Működése rendkívül gyors, a fejtámlákból kiemelkedő bukócsövek automatikusan reteszelődnek felső pozícióban. Az erősített szélvédőkerettel együtt hatásosan védenek borulás esetén. A B-oszlopokat nagy szilárdságú saru kapcsolja össze a küszöbbel és a hátsó ülés kereszttartójával.

Szériában hét légzsákkal, valamennyi ülésnél övfeszítővel és erőhatárolóval, valamint az aktív első fejtámlákkal az új E-osztály Cabrio kínálja a kategória egyik legátfogóbb biztonsági felszerelését. A két front- és két első oldallégzsákot vezetőoldali térdlégzsák és – Mercedes-Benz kabrióban először – fejlégzsák egészíti ki. Ez utóbbit az ajtóburkolat pereménél helyezték el, kinyílva 0,7 x 0,5 méteres, 17 liternyi térfogatával hatásosan védi a kicsi és felnőtt utasokat is. Hatását pontosan összehangolták az oldallégzsákéval. Kívánságra hátsó oldallégzsák is kapható.

Szintén említést érdemel az „ATTENTION ASSIST“ fáradtság-felismerő, a PRE-SAFE® megelőző utasvédelem, a modern „Intelligens Világítási Rendszer“ világítás, az aktív motorháztető és a követési távolságot szabályozó „DISTRONIC PLUS“.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink