Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kompozitokat az alvázba!
A teherautók és a buszok építésének reformjába kezdett a Scania: előzetes becslések szerint jelentős súlycsökkenés is elérhető.
A haszongépjármű-gyártó közösen vizsgálja a kompozit anyagok járműipari felhasználási lehetőségeit a stockholmi KTH Royal Institute of Technology intézettel. A kamionhirek.hu beszámolója szerint a kompozitokat az alvázaknál használnák fel, aminek köszönhetően akár 40 százalékkal is csökkenhet azok súlya. Ám nem ez lenne az újítás egyetlen előnye.
A súlycsökkenéssel egy sor járulékos előnyre is szert tehetnének az ilyen járművek gazdái: egyrészt vagy a fogyasztás és ezzel a károsanyag-kibocsátás csökkenhetne, vagy pedig változatlan össztömeg mellett a szállított áruk mennyisége emelkedhet. Ez utóbbi kevesebb fuvarhoz, vagyis szintén csökkenő fenntartási költségekhez illetve környezetterheléshez vezetne. A kisebb önsúly ezen túlmutatva akár az elektromos haszongépjárművek fejlesztésének és terjedésének is további löketet adhat.
Bár a kompozitok árai meghaladják az acélét, több érv is mellettük szól: nem korrodálódnak, hosszabb az élettartamuk, valamint kevesebb hegesztéssel jóval nagyobb teherbírású szerkezetek is készíthetők felhasználásával. Ha elterjedne az anyag a járműiparban, a gépek tervezhetősége is megváltozna, így az sem kizárt, hogy módosulna a teherautók és buszok kinézete.