Gyártók Kivonul az autókereskedelemből a Csiki-Bege csoport

Kivonul az autókereskedelemből a Csiki-Bege csoport

MTI | 2010.02.25 16:46

Kivonul az autókereskedelemből a Csiki-Bege csoport

Kivonult az autókereskedelemből a Csiki-Bege csoport, amely a jövőben ingatlanfejlesztési illetve egészségügyi divíziójára koncentrál – mondta Csiki-Bege Lajos, a csoport ügyvezető-tulajdonosa sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

Hirdetés

Csiki-Bege Lajos
Csiki-Bege Lajos
Csiki-Bege Lajos emlékeztetett: 2009 márciusában kért csődvédelmi eljárást maga ellen az autókereskedelemmel foglalkozó Csiki-Bege Kft., amelyet partnerei hibásan csődként értékeltek, ezért kénytelenek voltak három hét múlva visszavonni azt. Ezt követően egy reorganizációs terv megvalósításával próbálkozott a vállalat, egyik hitelezője azonban megakadályozta az újraindulást, a cég több bankszámlájának inkasszálásával.

Az ügyvezető-tulajdonos kiemelte: az elmúlt év folyamatainak következtében a bíróság felszámolást kezdeményezett az idén februárban a Csiki-Bege Kft-vel szemben, amely azonban a cégvagyon eladásával és magánkölcsönök révén teljes mértékben visszafizette az általa felvett kölcsönöket, minden autót átadott ügyfeleinek, valamint kifizette beszállítóit is.

Rámutatott: a bíróság döntésével a cégcsoport teljesen kiszállt az autókereskedelemből, azonban az ingatlanfejlesztési projektek sem folytatódhatnak rövid távon, az ingatlanpiac rossz helyzete miatt. Csiki-Bege Lajos úgy vélte, a magyar bankok válságkezelési stratégiája már nemzetgazdasági szinten is mérhető károkat okoz, miközben vállalkozók ezrei törvénytisztelő módon, önhibájukon kívül kerülnek lehetetlen helyzetbe, elveszítve vállalkozó kedvüket, tartalékaikat és vagyonukat, amely egy bankhoz kerülve elértéktelenedik és a spekuláció áldozata lesz.

Autópláza
Autópláza
A cégvezető kitért arra is, hogy túl magasak a banki kamatok, az adók, valamint az egyéb költségek Magyarországon, így például a Csiki-Bege csoport az elmúlt nyolc évben 2,5 milliárd forint kamatot és hatalmas összegű egyéb költséget, szerződéskötési díjat és járulékos költséget fizetett ki.

Az állam intézkedéseivel semmit nem tett azért, hogy a válságban az autóipari vállalkozások talpon maradjanak, csak annyit ért el, hogy ezek a cégek egyre inkább a szürke, valamint a fekete gazdaság felé forduljanak. Rámutatott: a cég által fizetett több milliárdos adók, banki kamatok és hitelek törlesztése, valamint több mint 200 alkalmazott foglalkoztatása ellenére a finanszírozóknak sem állt érdekében életben tartani a vállalkozást, amelynek így vagyonát feláldozva kellett visszafizetnie a hiteleket.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink