Gyártók Kínaiak leheltek életet a Faraday Future-be

Kínaiak leheltek életet a Faraday Future-be

Kuthi Áron | 2018.07.27 11:32

Kínaiak leheltek életet a Faraday Future-be

Másfél évnyi gyötrődés után új lökést kapott az alternatív amerikai fejlesztőcég, a Faraday Future, és nagy tervekkel állt elő. Luxus SUV-val mutatnák meg, hogy nem szabad leírni a vállalatot. A piac tavaly már bukott projektként könyvelte el a Faradayt, miután az amerikai cég komoly pénzügyi nehézségbe került, és egyik dizájner-alapítója felmondott. Pedig a kezdetek idején mint a Tesla egyik lehetséges megszorongatóját emlegették.

Hirdetés

Július 18-án feltámadásról adott hírt a vezetés. Eszerint FF91 típusjelű SUV-jük hajtásláncának, akkumulátorának és hűtésrendszerének validálása utolsó szakaszba ért. Az autót az Ohio-beli Transportation Research Centerben tesztelték. Ennek során 3 percen át 250 km/órás, majd 2 percen át 120 km/órás sebességen járatták a járművet, mindezt háromszor egymás után, tehát negyed órán keresztül hajtották az FF91-et. Utána jött a 120 km/órás tempó 5 percen át kifejezetten az akkumulátor és a három motor képességeit kipróbálva. A FF saját honlapján az eseményt úgy kommentálta, hogy „a járművet német típusú sebességi terhelésnek vetették alá”, a teszt neve is Autobahn drive cycle volt.

A látványos és jó hírt persze meg kellett, hogy előzze egy, a cég túlélését biztosító lépés is. Június végén hozták nyilvánosságra, hogy a FF-ben 45 százalékos részesedést szerzett egy kínai befektetőcsoport. Az elsősorban ingatlanbefektetéssel foglalkozó Evergrande Group kétmilliárd dollár befektetésével lett résztulajdonos az innovációs cégben az Evergrande Health leányvállalat közbeiktatásán keresztül. Az összegből egyelőre „csak” 800 millió landolt az FF számláján. A kínaiak bizalmát az is jelzi, hogy kezdetben még csak 33 százalékos részesedést akartak a cégben.

A biztató hírek hátterében azonban meg kell említeni, hogy az FF eddigi rázós útján olyan nevek távoztak a cégtől, mint a BMW-veterán társalapító Richard Kim, aki anno az i3 és az i8 vonalaiért felelt. Ő pont azután hagyta ott a céget, hogy az FF91 prototípusát bemutatták. Időközben Tony Nie, egy másik cégalapító is távozott, ő egykor a Lotusnál volt igazgató.

Mindent összevetve nem lehet leírni a Faradayt, különösen nem a Teslát övező sorozatos nyomasztó hírek összefüggésében. Ha minden jól alakul, a jármű még gyártósorra is kerülhet a vállalat kaliforniai gyárában. Még nem tudható, hogy az FF91-re mennyi előjegyzés érkezett, tény, hogy kevéssel a cég igazi mélyrepülése előtt, de a prototípus 2017 januári bemutatója után három nap alatt 64 ezer megrendelést szedett össze. A FF most érthetően nagyon aktív lett a közösségi médiában, Facebook-oldalukon pár hivatalos kémfotó is látható.

(Nyitókép: Facebook)

Hirdetés

Kiemelt Partnereink