Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kicsi a bors, de erős
Az elődjénél könnyebb és gyorsabb Suzuki Swift Sport világpremierjét a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon tartják.
A harmadik generációs Swift Sport kapcsán Dávid és Góliát története juthat eszünk. A magyaros japán autó ugyanis nem akarnak nagyra nőni, de ettől még meggondolatlanság lenne lebecsülni a képességeit. Alacsonyabban és szélesebben ül, agresszívabb a vonalvezetése, a nyomaték és a tömeg aránya pedig jól manőverezhető élményautóvá teszi.
A motorháztatő alatt 1,4 literes BoosterJet benzinmotor dolgozik, nagy teljesítmény mellett a szokásos Suzuki-féle gazdaságosság jellemzi. Az új turbófeltöltő segítségével a motor nagy nyomatékot képes leadni már alacsony fordulatszám mellett is, miközben a kis lökettérfogat és a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez.
A kisautó a Suzuki új generációs platformjára, a Heartect-re épült, amely kisebb tömegének és nagyobb merevségének köszönhetően jobb alapteljesítményt biztosít. Az ülések és az egyéb összetevők részletekre kiterjedő optimalizálásának köszönhetően a teljes menetkész tömeg mindössze 970 kg-ra csökkent.
Az új Swift Sport nyomatékának és tömegének aránya hozzávetőleg 4,2 kg/N⋅m, amellyel ez az egyik legversenyképesebb modell a piacon.
Az autó teljesítményében és vezetési élményében megvalósított fejlesztések jelentős biztonsági funkciókkal párosulnak, köztük a fejlett előre néző érzékelőrendszerrel, a kétérzékelős fékasszisztenssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és más kulcsfontosságú technológiákkal.