Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kibújt a szög a zsákból, erre vágyik a brit autóipar
A brit autógyártók nagy erővel álltak be az Európai Unió elhagyása utáni időkre vámuniót szorgalmazó politikusok mögé. A tét nem kisebb, mint a gyártósorok szigetországban tartása.
Megtalálták a megoldást, így igyekeznek ütni a meleg vasat a brit autógyártók: a szigetország autóipara üdvözölte a brexit végigvitele után vámuniót tervező politikai törekvéseket. Egy hasonló megállapodás nyélbeütése problémák sorát oldaná meg, az EU azonban egyelőre visszafogott az egyezkedésben.
Régóta lehet tudni, hogy a britek EU-ból való távozása több fronton is csapást mérne a brit autóiparra: egyrészt ismét vámokat emelne Nagy-Britannia és a kontinentális Európa közé, elvágva ezzel a Jaguar Land Rovert, a Vauxhallt, a Minit és társaikat legnagyobb piacuktól. Másrészt az alkatrészellátás költségei is alaposan megugrana, amivel a versenyképesség szenvedne nagy csapást.
Az egységes piachoz való hozzáférés fontossága tehát nem kérdéses, ha ez nem sikerül, hosszú távon a britek mellett – egyelőre – kitartó Nissan és a BMW is újratervezhet, amivel a szigetország munkahelyeket vesztene.
Bizakodásra adhat okot, hogy a lobbi a másik oldalról is megindulhat. Mivel a nagy brit gyártók nagy része külföldi érdekeltségbe tartozik, a szigorú elválás (hard brexit) kivitelezése az Unióban maradt tulajdonosoknak sem érdeke.