Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
GANTTPLAN - Intelligens APS rendszer gyártásoptimalizáláshoz
2024.04.24 04:24A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kettős jubileum a Škodánál
A Škoda napokban legyártotta az ötszázezredik harmadik generációs Fabia modellt Mladá Boleslavban. Ezzel egyidőben a cseh gyártó egy másik mérföldkőnek is örülhet: 1999-es debütálása óta a sorozat elérkezett négymilliomodik darabjához.
A jubileumi darab egy „holdfehér” fényezésű, 1.0 TSI benzinmotorral szerelt Škoda Fabia Combi kettős tengelykapcsolós (DSG) automata váltóval. 2017 első öt hónapjában teljesített 91 400 kiszállításával a népszerű kisautó jelenleg második helyen áll a legkeresettebb Škoda modellek listáján az Octavia mögött.
– A mai napon kétszeresen is büszkék lehetünk, hiszen a Fabia harmadik generációjából elkészült az ötszázezredik darab, összességében pedig legyártottuk a négymilliomodik Fabia modellünket, amely kitűnő bizonyíték a Škoda magas színvonalú gyártási minőségére – nyilatkozta Michael Oeljeklaus, a Škoda igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja. – 1999 óta ez a kisautó kulcsfontosságú szerepet tölt be modellkínálatunkban és rengeteg ügyfelet nyert meg a márka számára világszerte. Mindhárom generáció meghatározta a márka fejlődését, ugyanakkor mindegyik rendelkezett a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal, egyedülálló térkínálattal, kiemelkedő ár-érték aránnyal, amelyet vonzó formaterve és a legmodernebb biztonsági és kényelmi megoldások tettek teljessé.
A kezdetek kezdete: az első Škoda Fabia – 1999. és 2007. között
Röviddel az ezredforduló előtt ünnepelte világpremierjét az első Fabia az 1999-es Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA). 2000 őszén, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be az első Fabia Combi, a Fabia RS színre lépésére pedig 2003 márciusáig kellett várni. Az első generációból 1,7 millió darab gördült le a gyártósorról.
A Škoda Fabia második generációja – 2007. és 2014. között
A Škoda Fabia II a Genfi Autószalonon lépett a nagyközönség elé 2007-ben. Bővítette a motorválasztékot, így még hatékonyabb erőforrások közül választhattak az ügyfelek. A második generációs Fabia Combi 2007 szeptemberében a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) debütált. A Fabia második generációjának gyártása 2014 júniusában, nagyjából 1,7 millió legyártott autó után ért véget.
A jó dolgok hármasban járnak: a Škoda Fabia harmadik generációja – 2014-től napjainkig
2014-ben a cseh autógyártó újabb sikeres fejezetet nyitott a modell történetében és piacra dobta a Škoda Fabia harmadik generációját. Idáig ebből a sorozatból félmillió darab gördült le a gyártósorról. Jellegzetes vonásként a belső tér számos „Simply Clever” megoldást rejt, mint például az utasoldali ülés alatt található esernyőt, a tanksapkában található jégkaparót, a középkonzolban elhelyezett multimédiás tartót, az első ülések háttámláján lévő rakodóhálókat illetve a láthatósági mellények és palackok számára kialakított zsebeket.
2017. elején a Škoda visszatért a Genfi Autószalonra. A Škoda Fabia most először kapta meg a háromhengeres 1.0 TSI erőforrást, amely alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt kínál. A 70 kW (95 LE), illetve 81 kW (110 LE) teljesítményű aggregátok a korábban használt négyhengeres 1.2 literes erőforrást váltották le. A megújult kisautó az első Fabia, amely a Škoda Connect mobil online-szolgáltatásait használja, ami magába foglalja a Care Connect szolgáltatásokat is. Ezen felül olyan online infotainment szolgáltatások is elérhetők, amelyek a forgalomra, benzinkutakra, üzemanyagárakra és parkolóhelyekre vonatkozó információkat tartalmazzák.
Emellett az új Škoda Fabia a legkorszerűbb, eddig csak a magasabb járműkategóriákban ismert biztonsági rendszereket is tartalmazza. Az új modellben elérhető a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assistant rendszer, az adaptív tempomat (ACC), a fáradtság érzékelő, illetve a másodlagos ütközésvédelem rendszere. Továbbá minden Fabia modell szériafelszereltségének része az elektronikus gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés is.