Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jókora öngól lehet a Tesla Model 3
Amekkora szenzációval mutatta be az elektromos autók feltörekvő gyártója az olcsó modellt, legalább akkora nehézségekkel küzd most a Tesla a gyártás felfuttatásán. Lehet, hogy nem csak egyszerű késésről van szó, szakértők már komoly presztízsveszteségről beszélnek.
Nem tudja tartani a Tesla a Model 3 korábban kitűzött termelési tervét, a probléma miatt a napokban immár másodszor halasztották el a szintén korszakalkotóként beállított elektromos nyerges vontató bemutatóját is. Míg a Wall Street Journal nemrég arról írt, akkora a baj, hogy a munkások kézzel szerelték össze a Model 3 eddig elkészült darabjait, addig a gyártó igyekszik cáfolni a híreket és tisztázni a helyzetet. A Tesla hivatalos közleménye szerint a termelőkapacitások szűkössége okozza a problémát, a beszállítói és termelési láncban nincsenek hibák.
A bizonytalanság nem csak a cég részvényein mutatkozik meg, a Barclays Bank elemzői szerint ennél is nagyobb fenyegetést jelent, hogy veszélybe került a Tesla erős, forradalmi imidzse, ami eddig a gyártó iránti befektetői és fogyasztói bizalom egyik legjelentősebb pillérének számított.
Szakértők korábban az Apple-höz hasonlították a Teslát: a piacon bő tíz éve különlegesnek számító terméket villantó okostelefon-gyártó gyorsan úttörővé, és ezzel óriássá vált saját iparágában. A Model 3 mostani nehéz gyártási startja azonban megakadályozhatja, hogy a Tesla hasonló pályafutást produkáljon az autóiparban.
A csúszás nem csak presztízsszempontból veszélyes a Teslára nézve, hanem a versenyelőny miatt is. A korábban lemaradni látszó versenytársak, a hagyományos autógyártók minden egyes Tesla-nehézségekkel telt nappal közelebb kerülnek Elon Musk cégéhez.
Persze még nem kell temetni a Teslát, hiszen a Model X bevezetése sem ment simán, ott a sirályszárnyas ajtók okoztak elhúzódó kihívást és pereskedést a beszállítóval. Egy néhány hónapos termelési csúszás még bőven menedzselhető, a késés miatt viszont egyre kevésbé lesz tolerálható egy-egy konstrukciós/gyártási hiba előkerülése a vevőknek átadott autóknál.