Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó tíz évük van a belső égésű motoroknak a Volkswagennél
Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában a Handelsblatt szerint.
Az 1937-ben alapított Volkswagen "története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül" – mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen.
A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.
A Volskwagen az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első "igazi" – vagyis nem belső égésű motorral szerelt modell továbbfejlesztett változataként készült – elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű kocsi szintén az IAA-n debütál.
El kell feledtetni valamivel a dízelbotrányt
A Handelsblatt szerint társaság az imidzsváltással, az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni.
A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár márka tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen csoport gyártja.
Teljes arculatváltás a Volkswagennél
Mint ahogy korábban is beszámoltunk róla, két világpremiert is ünnepel a Volkswagen az idei IAA Nemzetközi Autószalonon, Frankfurtban. A teljesen elektromos ID.3 mellett a márka az „Új Volkswagen” mottó alatt bemutatja a nagyközönségnek az új logót és arculatát.
A Bogár és a Golf után az ID.3 teremtheti meg a következő korszakot a márkánál – elektromos, teljesen csatlakoztatott és szén-dioxid semleges. A négy évvel ezelőtt kezdeményezett stratégiai átalakulás segítségével a márka lényegesen fiatalabbá és digitálisabbá válik, azaz modernizálódik.
Nyitókép: Volkswagen Media Site