Gyártók Itt a PSA nagy bejelentése: ezt tervezik az Opellal, a magyar gyár is érintett

Itt a PSA nagy bejelentése: ezt tervezik az Opellal, a magyar gyár is érintett

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.09 12:32

Itt a PSA nagy bejelentése: ezt tervezik az Opellal, a magyar gyár is érintett

Az elektrifikációra koncentrál és története során először Európán kívülre is terjeszkedni fog az Opel. A magyar gyárat nem fenyegeti a bezárás veszélye, és egyelőre tömeges leépítésekről sem tudni.

Hirdetés

Az Opel-Vauxhall felvásárlását követő bizonytalan hónapok után konkrét tervekkel állt elő a tulajdonos, a francia PSA csoport arra vonatkozólag, hogy milyen változásokra lehet számítani a korábbi GM leánynál. A PSA Opelt érintő, jelentős pálfordulásokat tartalmazó tervében, a PACE-ban (Profitability, Agility, Collaboration, Enablement; és! Performance, Accountability, Customer focus, Empowerment) többek között az alábbiakról esik szó:

  • Alacsonyabb nullszaldós pont, amely az évi 800 ezer eladott járműre alapoz. Az elmúlt év volumene 1,16 millió volt.
  • 2024-ig minden Opel gyártósor elektrifikált lesz. Az autógyártó elektromos, illetve plug-in hibrid verziókat fog kínálni a belső égésű motoros modellekből, beleértve a Grandland X SUV plug-in hibrid verzióját és egy teljesen elektromos, következő generációs Corsát is.
  • Az Opel megismételte, hogy célja 2%-os operatív marzs elérése 2020-ig, amely 2026-ra 6%-ra nőne.
  • Fokozza versenyképességét 2020-ra, olyan akciókkal, mint például, hogy minden autójának költségét 700 euróval csökkenti.

Az Opel és brit testvére, a Vauxhall egész modellsorozatának gyártását a PSA platformhoz igazítják, hogy megtakarításokat érjenek el, de 2020-ra kilenc új modellt is piacra dobnak. A Peugeot-Citroen ugyanakkor megtartja a német cég menedzsmentjét is.

– A PACE szabadjára engedi az összes lehetőségünket. Ez a terv a legfontosabb a vállalat számára, hogy vele megvédjük alkalmazottainkat az ellenszéltől, és hogy az Opel-Vauxhallt egy fenntartható, profitábilis, elektrifikált és globális vállalattá tudjuk tenni – mondta el Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója.

Lohscheller hozzátette, hogy a fejlesztett versenyképesség a gyártósorokon új járműkiosztáshoz is vezethet, ami egy jobb haszonrátát eredményez majd a következő évtizedben.

A PSA két platformja, a CMP és az EMP2 minden Opel-Vauxhall üzemben megtalálható lesz. Egy EMP2 alapú SUV-t a német eisenachi gyárban 2019-től, és egy ugyanilyen alapú midsize járművet pedig a rüsselsheimi gyárban fognak gyártani.

Az Opel platformok száma 2024-re kettőre fog csökkenni a mostani kilencről, a hajtáslánc családok pedig tízről négyre. Minden kasznistílust beleszámolva az Opel 2020-tól kilenc új modellt fog piacra dobni.

A vállalat hangsúlyozta, nem lesz gyárbezárás, vagy nagyobb számú leépítés, ehelyett az exportokra támaszkodnak majd, hogy a kihasználatlan gyáraikat újra megtöltsék. A munkaerő költségeit innovatív munkaidő koncepciókkal, önkéntes programokkal és korai nyugdíjazási programokkal racionalizálják majd.

A rüsselheimi központ fog tervezni minden új járművet, ami a PSA globális kompetenciaközpontjaként működik majd, és kiemelt figyelmet fordít az üzemanyagcella, az önvezető technológiák és a sofőrasszisztensek területére.

A márka szinergia céljait változatlanul hagyták. A tervek szerint 2021-ig 1,1 milliárd, 2026-ig 1,7 milliárd eurót spórolnak meg évente.

A most körvonalazott stratégia olyan terveket is tartalmaz, hogy 2022-re 20 új piacra lép be a gyártó. Kína és Brazília még megfontolás tárgya Lohscheller szerint.

A tervezet tehát nem szól gyárbezárásokról, így úgy tűnik, hogy a szentgotthárdi üzem is megmarad, és tömeges elbocsájtásokra sem kell számítani.

Kiemelt Partnereink