Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Inkább a kínai autókat veszik a kínaiak
Kínában nagyot vesztett piaci részéből a Ford. Eladásainak nagymértékű visszaesésével indította az évet az egyébként januárban 11,6 százalékkal bővülő kínai piacon.
A gyártó 76 ezer járművet értékesített januárban Kínában, 18 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A General Motors ezzel szemben 14,5 százalékkal, a Toyota Motors pedig 24,5 százalékkal növelte eladásait.
A márka eladásai tavaly hat százalékkal csökkentek, miközben a kínai autópiac három százalékkal növekedett.
A Ford kínai érdekeltségének vezetője, Jason Luo öt hónappal hivatalba léptése után januárban távozott posztjáról. Peter Fleet, a Ford ázsiai-csendes-óceáni üzletért felelős igazgatója közleményben jelentette be, hogy az autógyár a SUV modellekre, a prémium kategóriás luxusmodellekre és a haszongépjárművekre helyezi át kínai üzleti stratégiájának súlypontját.
Kínában egyre élesebb konkurenciaharc bontakozik ki a külföldi és a helyi autógyárak között, ahogy a kínai autómárkák újabb és újabb sikeres modellekkel hódítanak el piaci részesedést maguknak. Az elektromos mobilitásra való átállást forszírozó állami intézkedések pedig kínai partnerekkel való együttműködés kialakítása felé terelik a külföldi autógyártókat az új hajtáslánc technológiával rendelkező modellek gyártásában.