Gyártók Indul az úthenger, Kínáé lehet a Fiat-Chrysler

Indul az úthenger, Kínáé lehet a Fiat-Chrysler

autopro.hu/B.B. | 2017.08.15 06:30

Indul az úthenger, Kínáé lehet a Fiat-Chrysler

Addig-addig kilincsel az FCA-ra már évek óta új vevőt kereső Sergio Marchionne, míg végül sikerrel jár. Ezúttal tényleg komoly vevőre akadhatott a távol-keleti országban.

Hirdetés

Aki hallotta már Sergio Marchionne nevét, jó eséllyel azt is tudja, hogy az FCA-vezér időről időre előszeretettel boronálja össze a Fiat-Chryslert más autógyártókkal. Az olasz igazgató nem titkolt szándéka, hogy még nyugdíjba vonulása előtt vevőt találjon az FCA-ra, így az utóbbi években a Generalt Motors és a Volkswagent is lehetséges felvásárlónak állította be.

Lehet, hogy többé nem lesz szükség a néha már kínos utalgatásokra, hiszen belső forrásokra hivatkozva az Automotive News azt írja, komoly vevő akadt az FCA-ra. A lehetséges felvásárló a Dongfeng, a Geely, a Guangzhou vagy a Great Wall lehet – a lap utóbbira utal és azt is tudni véli, hogy a delegációk az elmúlt hetekben már több tárgyalást is megejtettek, sőt, egy ajánlatot már elutasított az FCA, mondván túl alacsony volt a kínált összeg.

A gazdacsere a konyhára sokat hozó Jeep és Ram, illetve a Fiat, a Chrysler és a Dodge márkákat érintené, míg az Alfa Romeo, a Maserati és a Ferrari továbbra is a jelenlegi tulajdonosoknál, az Agnelli családnál maradna.

Bevett kínai szokás, sőt az autonews.com szerint a kínai állam nyomást is gyakorol, hogy a távol-keleti vállalatok külföldi felvásárlásokkal növeljék piacukat és szaktudásukat. Az FCA egyes márkái ezen kínai céloknak tökéletesen megfelelnek: bejáratott márkaként végre megoldanák a minőségi, dizájnbeli és egyéb szakadékok áthidalását Kína és Európa, illetve Amerika között, és ami szintén nem mellékes, mindezt azonnal.

Ha már terjeszkedés: a Bloomberg épp a múlt héten számolt be arról, hogy a kínai vállalatok a következő évtizedben 1500 milliárd dollárt (!) terveznek különféle külföldi tranzakciókra fordítani, hetven százalékkal többet, mint a jelenlegi periódusban.

Egyelőre sem az FCA, sem a kínai fél nem nyilatkozott a lehetséges felvásárlással kapcsolatban, így pontosan nem tudni, mi lesz a sorsa a világszerte 162 gyártási és 87 fejlesztési telephelynek. Az biztos, hogy eddig a kínaiak közeledésében van a legnagyobb potenciál, így fokozott figyelemmel követjük a fejleményeket.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink