Gyártók Ilyen lépésekben halad a Volvo az elektromos gyártás felé

Ilyen lépésekben halad a Volvo az elektromos gyártás felé

autopro.hu/Sz.K. | 2017.07.06 12:22

Ilyen lépésekben halad a Volvo az elektromos gyártás felé

Több sajtóorgánum félreértette a Volvo szerdai közleményét: sok helyen azt olvashatjuk, hogy a vállalat 2019-től abbahagyja a belső égésű motorok gyártását. Így a svéd márka lenne az első ismert prémium gyártó, amely átlép a zéró emissziós programba. Azonban ez nem teljesen igaz.

Hirdetés

Ahogy azt szerdán az autopro helyesen megírta, a Volvo azt jelentette be közleményében hogy vége a kizárólag belső égésű motoros autók korának.

A Volvo olyan terveket készített, amelyek szerint összesen 1 millió elektromosított autót ad el 2025-ig, azonban a közlemény nem említette egy szóval sem, hogy azonnali hatállyal abbahagyja a belsőégésű motorok gyártását.

Ehelyett egyszerűen azt mondta, hogy 2019-től kezdve két új alvázzal fogja autóit és SUV-jait futtatni. Az új tervek három különböző elektromos hajtáslánccal készülnek: egy gázüzemű motor 48 voltos enyhén hibrid rásegítéssel, egy plug-in hibrid rendszer gázüzemű és elektromos motorral, és egy teljesen elektromos rendszer. Az első kettő variáció minden Volvóban elérhető lenne, míg a teljesen elektromos csak három, felsőbb kategóriás járművet érint.

Öt új elektromos modell gyártását kezdik meg, három a Volvo, kettő pedig a Polestar márkanév alatt fog futni.

A Volvo célja azonban most az, hogy 2025-ig egymillió elektromosított autót adjon el, de vigyázni kell a szavakkal. Az elekromosított nem egyenlő az elektromossal, továbbá 2025-ig akarják ezt a számot elérni, nem pedig évente egymilliót. Azért lássuk be, az kicsit meredek lenne. Sőt, amikor a vállalat vezérigazgatója a közleményében a "kizárólag" szót használta, azt értette alatta, hogy a belsőégésű motorok a jövőben egy elektromos hajtással lesznek kisegítve, nem pedig azt, hogy teljesen kikerülnek az autóból – írta meg a Forbes.

Kiemelt Partnereink