Gyártók Ideg-összeroppanás nélküli városi vezetést kínál az Audi fejlesztése

Ideg-összeroppanás nélküli városi vezetést kínál az Audi fejlesztése

autopro.hu | 2019.05.21 15:22

Ideg-összeroppanás nélküli városi vezetést kínál az Audi fejlesztése

A szolgáltatást használó sofőrök jobb eséllyel érik el a zöld hullámot.

Hirdetés

Az Audi elindítja a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) között létrejövő Traffic Light Information (Közlekedési lámpa információ) szolgáltatását Európában. Júliustól a márka új modelljei összekapcsolódnak az ingolstadti közlekedési lámpákkal, majd 2020-tól ez a kör további európai városokkal bővül majd.

A járművek vezetői a műszerfalon láthatják a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha ez a megengedett sebességhatárokon belül nem lehetséges, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöld jelzésig. Így a városi közlekedés még kényelmesebbé és hatékonyabbá válhat.

Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei két éve használják a Time-to-Green funkciót. Amennyiben a vezető piros jelzésnél érkezik a közlekedési lámpához, az Audi virtual cockpit digitális műszeregységen vagy a head-up display kijelzőjén elkezdődik egy visszaszámlálás a következő zöld jelzésig. Ez már több mint ötezer kereszteződésben elérhető az Amerikai Egyesült Államok különböző városaiban, így például Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland és Washington utcáin. A fővárosban egyedül közel ezer kereszteződés áll összeköttetésben a Traffic Light Information (Közlekedési lámpa információ) rendszerével.

Optimalizált sebességajánlás

Február óta a márka újabb funkcióval bővítette kínálatát Észak-Amerikában. Ennek kifejezett célja, hogy lehetővé tegye a zöld hullám elérését. A Green Light Optimized Speed Advisory (Zöld jelzésre optimalizált sebesség ajánlás – GLOSA) jelzi a vezető számára azt az ideális sebességet, amellyel a következő közlekedési lámpa zöld jelzését elérheti.

Mind a Time-to-Green, mind pedig a GLOSA meghatározott Audi modellekben kezdi meg ingolstadti működését.

A jövőben a vállalat ügyfelei számos további funkcióval gazdagodhatnak, ilyen például a zöld hullám bekalkulálása az ideális útvonal megtervezésénél. Szintén elképzelhető, hogy az e-tron modellek a piros lámpához való gurulás során fokozottan hasznosíthatják a fékenergiát akkumulátoraik töltésére. Az előrejelzéssel összekapcsolt adaptív sebességszabályozással (Audi predictive adaptive cruise control; pACC) együtt az autók akár automatikus fékezésre is képesek a piros jelzésnél.

Kiemelt Partnereink