Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Az űrtől az autókig mindenhol ott a mérnöki szimuláció
2024.04.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hyundai i30: levadássza a Golfot?
Január végén érkezik a szalonokba a dél-koreai gyártó modelljének harmadik generációja. A gyártó nem szeretne semmit sem a véletlenre bízni, így a vevők három karosszéria-változat körül választhatnak.
Rögtön három verzióban érkezik Európába a Hyundai népszerű modellje, az i30. A január végén megújuló típus értékesítése az ötajtós modellel kezdődik, melyen kívül még két másik karosszéria-változat is várható. A nem titkoltan a VW Golf ellenfelének szánt gép kombi kiadása a márciusi Genfi Autószalonon debütál majd.
A generációváltáson áteső modell súlyából harminc kilót faragott le a gyártó, miközben a helykínálat javult: a 4,34 méter hosszú kocsi csomagtere alaphelyzeteben 395, a hátsó ülések előredöntésével már 1301 literes.
Ami a technológiai felszereltséget illeti, már az alapmodellben elérhető lesz a sávtartó asszisztens és a városi vészfékrendszer is, de az alapáras kivitel a sofőr fáradtságérzékelésére is képes. A LED-es fényszórók és az adaptív tempomat már feláras extrákat képeznek.
A motortérbe kívánság szerint három benzin- és szintén három dízelmotor kerülhet. Előbbiek teljesítménye 100 és 140, utóbbiaké 95 és 133 lóerő között mozog, melyekhez a gyártó 3,6-5,4 literes fogyasztást ígér. A sportosabb kiadást kedvelőknek nyárig várniuk kell, hiszen akkor válik elérhetővé az N betűvel megkülönböztetett izmosabb, 200 lóerős változat. Itt sem nehéz felismerni, hogy a gyártó a Volkswagennek, pontosabban a Golf GTI-változatának próbál vetélytársat állítani.
Az Automobilwoche szerint a kocsi indulóára 17 és félezer euró, átszámítva nagyjából 5,3 millió forint lesz. Az i30 egyébként sikeres modellnek számít Európában, tavaly Németországban 21 és félezer fogyott belőle. Összehasonlításképp: ugyanennyi idő alatt közel 236 ezer VW Golfot vettek az országban.