Archív Hibrid tanulmány a Peugeot SR1

Hibrid tanulmány a Peugeot SR1

K. A. | 2010.01.17 09:54

Hibrid tanulmány a Peugeot SR1

Új tanulmányautót mutat be a Peugeot a márciusi Genfi Autószalonon, a hibridtechnológiával készült, sikeres formavilágú SR1-et oroszlános Aston Martinként kezdte emlegetni a szakma.

Hirdetés

Az SR1 arányai a múlt legendás túraautóihoz térnek vissza: nagy és formás motorháztető, lendületes sárvédők, és alacsony tömegközéppont. Az összhatás a formaterv részleteivel harmonizál, a hűtőrácsnál a Peugeot szakított a márkára oly jellemző, arculatmeghatározó „széles száj” megoldással. A keménytető a vitorlázás világából származó előformázásos technológiával készül, egybeolvad a karosszériával és egy kupé benyomását kelti

Aston Martin utánérzés a Peugeot SR1.
Aston Martin utánérzés a Peugeot SR1.

A SR1 három embernek kínál helyet, tekintve, hogy a harmadik ülés középen, az első kettő mögött helyezkedik el. A hátraszállást előrecsúsztatható középkonzol könnyíti meg. Az utastér erősen utal az autózás hőskorára, és ezt a legfrissebb technikával kombinálja. Belül a patinás bőrkárpitok, és az eltérő megmunkálású fafelületek eredeti és természetes benyomást keltenek – míg a csúcstechnikát a nikkel és selyemfényű krómfelületek testesítik meg.

Magabiztos, túraautós vonalak.
Magabiztos, túraautós vonalak.

A műszerfal kialakítása olyan, hogy egyes alkatrészeit, mint például a kormányoszlopot, illetve néhány kezelőszervet külön kiemeli. A műszereket analóg és digitális kijelzők kombinációi alkotják, amelyek tisztán közvetítenek minden információt. Így van ez a vezető előtt közvetlenül, két LCD kijelzőn megjelenő pillanatnyi fogyasztás és hatótávolság adatokkal is.

Az SR1 tanulmányautó műszakilag is különféle stílusokat ötvöz. Így magába foglalja a HYbrid4 technikát, amely 2011-ben a Peugeot 3008-ban mutatkozik be. Ez esetben előre az 1.6 literes THP benzinmotort építik be, amely 160 kilowatt (218 LE) teljesítményű. Hátul pedig egy 70 kilowattos (95 LE) villanymotor helyezkedik el. Tiszán elektromos módban az autó nem bocsát ki káros anyagot (ZEV – Zero Emission Vehicle), fogyasztása vegyes ciklusban 4.9 liter/100 kilométer, széndioxid-kibocsátása pedig mindössze 119 gramm/kilométer. Amikor a két hajtás párhuzamosan működik, az SR1 csúcsteljesítménye 230 kilowatt (313 LE), ráadásul az összkerékhajtás előnyeiből is profitál.

Hibrid tanulmány a Peugeot SR1
2+1 ülés, felülnézetből - képgaléria.

A jármű dinamikáját javítja a merev és könnyű szerkezet, amely az egy darabból készült karosszériából, és a csővázból áll. Utóbbira szerelik rá az olyan részegységeket, mint például a futómű is. A rendelkezésre álló technikát kihasználva, a kettős keresztlengőkaros, első-hátsó stabilizátoros felfüggesztéssel jó úttartást sikerült elérni. A precízebb irányíthatóság érdekében az SR1 négykerék kormányzású. A hátsó kerék elfordulási szögét a keresztlengőkarokra szerelt szervomotorok a sebesség függvényében szabályozzák. Ez a rendszer minden körülmények között fantasztikus mozgékonyságot biztosít.

Kiemelt Partnereink