Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamvából támad fel a Fisker, és a Tesla vevőire lő
A Tesla korai riválisának számító Fisker elektromos autómárka bejelentette, hogy SUV gyártásába kezd, amely már jövőre a szalonokban is lesz. Szép újrakezdés volna ez egy kérészéletű márkától, amelyet egykor filmcsillagok preferáltak, de aztán csődeljárás alá került.
A márka és a cég, amelyet a BMW egy korábbi tervezője, Henrik Fisker vezet, hosszú újraszerveződési folyamaton ment keresztül, és legújabb lépése azt sugallja, hogy kész újra felvenni a harcot a Teslával a tömeggyártású elektromos autók piacán.
Fisker szerint a vezethető prototípus még idén elkészül. A márka a Teslához hasonlóan közvetlenül a fogyasztóknak adja el autóit, kihagyná a kereskedőhálózatokat. Az Industry Week amerikai szaklap szerint a vállalat jelenleg még keresi azt a helyszínt az Egyesült Államokban, ahol a teljesen elektromos hajtású SUV-t gyártani fogja. Az előfoglalás indulásáról a cég honlapja mindenesetre azt írja: hamarosan.
A Fisker Automotive ellen 2013-ban csődeljárás indult, de addig minden a lehető legjobban ment. A 100 ezer dollárra belőtt Fisker Karma Justin Bieber popsztárt, és több filmcsillagot, így Leonardo DiCapriót és Ashton Kutchert is lenyűgözte. Ők valószínűleg nem tudták, hogy a gyártó vaskos összegeket vett fel kölcsönként, amelyeket később képtelen volt visszafizetni. Így jött el a csőd, a vállalat eladta aktívumait a kínai Wanxiang autóalkatrészgyártónak.
Az új SUV-t, amely várhatóan akár 480 kilométer megtételére is képes lesz egy töltéssel, már egy új vállalat, a Fisker Inc. jegyzi. Egy évvel ezelőtt Henrik Fisker egy közel negyvenmillió forint értékű luxus sportautó, az EMotion prototípusát leplezte le, de a csoport ennek piacra dobásával még megvárja az olcsóbb SUV fogadtatását. A vállalat három különböző modellt dobna piacra.
A tervezett SUV 40 ezer dolláros árazása nem rossz választás, hiszen azok a vásárlók, akik a Tesla Model 3-ra teszik félre a 35 ezer dollárjukat, talán hajlandók volnának kis ráfizetéssel SUV-ra és egy másik, újdonsága miatt még izgalmasabb márkára cserélni az egyre elterjedtebb elektromos limuzint.