Ha új autóról van szó, a magyarok a Fordot vesznek

Szerző: autopro.hu/P.M. | 2017.01.04. 17:18

Sikeres üzleti évet zárt 2016-ban a Ford Magyarországon, melyhez a tavaly bemutatott 13 új vagy megújult modell is jelentősen hozzájárult.

Az tavaly év elején bemutatkozó új S-Max és Galaxy modelleknek mellett az új Ranger pick-up kedvező fogadtatása épp úgy hozzájárult a sikerhez, mint a megújult és Euro 6-os EcoBlue motorral szerelt Transit család révén teljesen megújuló haszongépjármű portfolió népszerűsége. A városi terepjáró kategóriában 2016-ban bemutatkozó 3 új Ford modellnek, a mini SUV EcoSport, a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációjú Kuga terepjárónak is jutott szerep a sikerekből. A lendület ráadásul tovább tart, hisz novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+ után év elején a márka prémium Vignale modellcsaládja olyan új modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.

2016-os év végéig várhatóan 117888 új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak Magyarországon, amiből a Ford 15091 darabbal, 12,8 százalékkal lett piacvezető. Ebből 9519 darab a márka személyautóinak száma, és 5572 darab a haszongépjárműveké. A 26,12 százalékos piacrészesedés a valaha elért legnagyobb piaci részesedés adat a kishaszonjármű kategóriában a Ford Magyarország történetében. Ezzel az eredménnyel a márka közel kétszer annyi haszongépjárművet értékesített, mint a legközelebbi versenytársa.

– A Ford személyautók vásárlóinak mintegy 40 százaléka magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír – tette hozzá Dalos Attila, a Ford Magyarország kereskedelmi igazgatója.