Gyártók Gyenge januárral indított a Daimler

Gyenge januárral indított a Daimler

MTI | 2019.02.11 14:41

Gyenge januárral indított a Daimler

Eladáscsökkenéssel kezdte az évet a Daimler AG járműipari konszern a cég központjában Stuttgartban hétfőn közzétett beszámolója szerint.

Hirdetés

Mercedes-Benz márkájú autót 180 ezret értékesített világszerte, 6,7 százalékkal kevesebbet, mint 2018 januárjában. A Mercedes-Benz azonban az előző évinél kisebb eladásaival is története második legjobb januárját tudhatja maga mögött.

A Mercedes-Benz márkával a prémium személygépkocsi kategóriában versenyző Daimler eladásai Észak-Amerikában, Európában, ezen belül is hazai piacán, Németországban csökkentek a legnagyobb mértékben. A Daimler eladásai Ázsiában is csökkentek, legnagyobb nemzeti piacán, Kínában viszont 4,8 százalékkal emelkedtek.

A konszern kisautó márkája, a Smart eladásai tíz százalékkal 8300-ra estek januárban. A Daimler összes márkájából 6,8 százalékkal értékesített kevesebbet az idén januárban, mint 2018 első hónapjában.

Az elmúlt hónapot az erős egy évvel korábbi adat szorította le, de ez a nagyjelentőségű modellváltások miatt meg is felel a várakozásainknak kommentálta a januári értékesítési adatokat Britta Seeger, a Daimler értékesítési igazgatója. Az első negyedévben futnak ki a Mercedes B-osztályú és CLA modelljei, valamint a SUV kategóriában a GLE modell.

Kihívásokkal terhelt év lesz 2019 az egész járműipari ágazat számára. Új modelljeivel azonban a Mercedes-Benz az év második felében magasabb fokozatba kapcsol és eladásai mérsékelt növekedésével zárja majd az évet jelezte az értékesítési igazgató.

Kiemelt Partnereink