Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyárbezárással fejlődne a Honda
Felfüggesztik a munkát a japánok egyik összeszerelő üzemükben: a hazai gyártás újraszervezésével párhuzamosan egyre nagyobb figyelem jut az elektromos kocsik fejlesztésének.
A vállalat az elavult sayamai üzemet zárja be, továbbá visszafogja a termelést a közeli yorii-i gyárban, amely a Honda egyik legújabb telephelye. Előbbiben a munka 2022 tavaszán ér véget, az ott dolgozókat Yoriiba és más gyárakba helyezik át, közölte a japán autógyártó.
Az átszervezés következtében a 2013-ban megnyitott Yoriiban található gyár lesz a csúcstechnológiájú gyártási technológiák fejlesztési központja, ennek megfelelően például itt fejlesztik az elektromos autók gyártástechnológiáit is.
A rendelkezés két problémára is megoldást nyújt a Hondának: a japán gyárak többletkapacitására és arra, hogy több elektromos modellel kell előállniuk az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsájtási előírások miatt. Az üzem bezárásával a Honda nagymértékben javítani tudja kapacitáskihasználtsági mutatóit, egyben közelebb kerül azon céljához is, hogy 2030-ra globális eladásainak kétharmadát elektromos kocsik tegyék ki.
– A Honda nagyban növeli gyártását és termékfejlesztését – mondta el Takahiro Hachigo, körvonalazva a terveket. – Az autóipar a történelem során eddig példátlan változáson megy keresztül, ezért a Honda is új technológiák kutatásába és alkalmazásába kezd.
Egy összeszerelő üzem bezárása Japánban nagyon ritka, mivel a kormány nagy nyomást gyakorol a vállalatokra, így próbálva megóvni a munkahelyek biztonságát. A nagyobb riválisok, mint a Toyota és a Nissan azok között van, akik megpróbálják szinten tartani a japán outputot.
Hachigo szerint a yorii-i üzem munkájának tudatos lassítása, illetve az 1964 óta működő sayamai gyár bezárása új befektetéseket és kiadásokat tenne szükségessé, ám elmondása szerint túl korai lenne ezen költségek megbecslése. A hetékonyabb működés érdekében növelnünk kell a gyártási kapacitást Japánban – mondta. – A piacon bekövetkező változások miatt nem voltunk képesek a hazai eladásokat úgy javítani, ahogy vártuk, és olyan helyzetben vagyunk, hogy az exportot sem tudjuk növelni.
Az átszervezésben érintett két üzem együtt éves szinten 500 ezer autót gyárt, ez nagyjából a fele a Honda teljes japáni gyártókapacitásának, ami 1,06 millió járművet jelent. Ez az érték várhatóan 810 ezerre csökken majd, miközben a világ többi Honda-üzemének felturbózásával a gyártó globális outputja szinten maradhat.
A gyárbezárással egy időben a Honda az elektromos autókra is nagyobb fókuszt helyez.
– Japánnak át kell vennie a vezető pozíciót a gyártásban, ebbe beleértve az elektrifikációt is – mondta Hachigo. – Megfontoljuk, hogyan tudnánk ezeket a folyamatokat más gyárainkban is alkalmazni. A Yorii az elektromos autók gyártásának globális központja lesz, a tengerentúli Honda-telephelyek is az itteni példát követik majd.
A Honda sokáig elektro-szkeptikus volt, de júniusban jelentette be, hogy megalapított egy elektromos járművek fejlesztésért felelős részleget.
A Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a vállalat bemutatta háromajtós, városi elektromos koncepcióautóját, ami egy kompakt városi kétüléses autó, mely várhatóan 2019-ben kerül az európai szalonokba. A Tokiói Autószalonon az autógyártó leleplezi elektromos sportkocsijának terveit is, mely egy kicsi, hátsókerék meghajtásos gép lesz. A Honda ezen kívül a kínai piacot sem hagyja ki számításaiból, az oda szánt elektromos modell jövőre debütálhat.