|
Vidó István Zoltán és Corsája. |
Régóta szeretném megfejteni az autós megszállottak titkát. Tuningolnak, klubokba tömörülnek, szervezkednek, felvonulnak, rengeteg időt, vagyonokat költenek kocsijukra, fórumoznak, B-közepeket megszégyenítő vehemenciával érvelnek valamelyik márka, típus mellett (ellen). Vidó István Zoltánnal a Corsa Club Hungary szegedi képviselőjével találkozva reméltem, választ kapok kérdéseimre.
Miért pont a Corsa és nem Mini, Bogár, vagy valami hasonló - kérdezem. Mert kicsi, fürge, gyors, aranyos és az Opel sosem kop el, kapom a lakonikus választ. Ettől még nem lesz az ember ilyen-olyan hardcore fan, de azt hiszem az ilyesmire nincs is logikus válasz, mint ahogy arra sem, miért a csokifagyit szeretjük és nem a puncsot. A lényeg, hogy ők jól érzik magukat.
Jómagamnak - akinek nem sebváltó volt a jele az oviban - marad az A-ból B-be való egyszerű, észrevétlen eljutás. Nem úgy a Corsa Club tagjainak, akik Guinness létszámrekordot készülnek felállítani „A legnagyobb Vauxhall/Opel felvonulás” kategóriában. Minden évben szerveznek valamilyen akciót, látványosságot, most éppen ezt dobta a gép.
A klub 2003-ban alakult, akkor úgy 20-an, többnyire fővárosiak tömörültek, ma már 470 tagot számlálnak országszerte, sőt vannak külföldre szakadt corsások, élő az olasz, osztrák, holland kapcsolat is. A csúcskísérletre a július 31-én, az évente megrendezett Szeged, Sziksóstói autós klubok találkozóján kerítenek sort, a Nemzeti Kajak-kenu és Evezős Olimpiai Központ (Maty-ér) és a Sziksósfürdői Strand és Kemping között.
|
Bamakóra indulnak az öreg Combóval. |
|
Az idei esemény plakátja. |
Ez az alapkövetelmény 3,2 km helyett mintegy 8 km, amit legalább 200 autónak kell megállás nélkül teljesíteni. A klubnak már van rutinja a szervezésben, hiszen szinte minden találkozón előállnak valamilyen különleges produkcióval, jó a kapcsolat a rendőrséggel, a városőrséggel is, így baráti áron sikerült megúszni a szervezést. A legnagyobb költség a Guinness World Records képviselőjének ideutaztatása lett volna, aki helyett így az eseményt a Magyarországi Rekord Adatbázis megbízottja fogja hitelesíteni.
Opelekről, Corsákról beszélgetve szóba jön még, hogy a klub nem kifejezetten tuning-őrültek gyűjtőhelye, hiszen van Bamakót öreg Combóval megjárt szegedi hölgypáros Pánczél Gyöngyi és Kapitány Dorottya személyében, hogy az autós összejöveteleken rendre a Corsák vannak a legtöbben, 2008-ban pedig ők voltak a legeredményesebb autós klub. A többi márkával kifejezetten jó a kapcsolat, van VW-s tiszteletbeli tagjuk is, hasonló mondjuk Fradi-Újpest relációban például már nehezen lenne elképzelhető.
Készítek néhány fotót István 15 éves B Corsájáról, ami - mint megtudom - Marseille-vörös, stílszerűen napfényes szeged dizájnnal. Belül is nagyon rendben van a cucc. Érdekes információ, hogy a tuningolt autóknál az igazoltatás sokszor úgy folyik, hogy, jó napot kívánok jogosítványt, személyit,forgalmit és műbizonylatokat kérem felmutatni. Majd gondos felmérése annak, hogy mi hány centire lóg ki, vagy be. Pedig a „szerv alkalmi vegzálása” ellenére ezek a kocsik biztosan jobb műszaki állapotban vannak tömegbe szürkülő átlagos társaiknál.
|
Corsasorakozó. |
A szerkesztőségbe visszaballagva azon gondolkoztam, hogy végül is megkaptam a választ kérdésemre, mert a kocsi szerelése komoly szakmunka, a tuning ebben a formában művészet, a klub pedig közösség teremtő erő, ahol igazi barátokkal lehet múlatni az időt. A parkolóban öreg Skodám előtt megállva arra gondoltam, ha már szegény nem tagja semmilyen klubnak, legalább valami nevet kellene adnom neki.