Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Google, Uber, Tesla – három exmenedzser közös startupja kér szeletet az önvezetésből
Az Aurora azóta rejtőzködött, hogy három önvezető autós koponya nagyjából egy évvel ezelőtt megalapította. A Szilikon-völgybeli technológiai startup óriáslépésekkel tör a mezőny élére, hogy minél hamarabb sofőr nélküli járműveket vigyen az utakra a világ két legnagyobb autógyártójával karöltve.
A vállalatot a Google korábbi önvezetésért felelős igazgatója, Chris Urmson, a Tesla korábbi autópilóta vezetője, Sterling Anderson és Drew Bagnell, az Uber Fejleszőközpontjának kulcsfigurája alapította. A Palo Altóban székelő startup a Volkswagennel és a Hyundai-jal dolgozik önvezető jármű projekteken. Mindkét autóipari óriás olyan termékeket akar, melyek az Aurora technológiáját hasznosítják, már 2021-től. A Volkswagennel együtt megcélozzák a keresletalapú „mobilitás, mint szolgáltatás” elektromos autó elkészítését a városi közlekedőknek, melyet a Sedric koncepcióra alapoznak.
– Ideális partnerek szeretnénk lenni a városok számára, a mobilitást szolgáltatásként, egy mindent egyben megoldásként kínálva – mondta el Johann Jungwirth, a VW Csoport legfőbb digitális igazgatója. – Ők a legjobb kiegészítői annak, amire fókuszálunk.
Az Aurora a Waymo példáját látva kezdett autóipari partnerkapcsolatok építésébe. A Google önvezető autójának kutatás-fejlesztési reklámozására alapított vállalat Phoenixben bevételt generáló, keresletalapú járműmegosztó szolgáltatást kínál. A GM Cruise egysége sincs sokkal van hátrébb, sőt, még jónéhány további más autóipari és technológiai vállalat célja, hogy 2020-21-re önvezető járműveket dobjon piacra.
Eltérően az olyan vállalatoktól, mint az Alphabet Waymója, a GM, a Ford, a Tesla, a Toyota, a Nissan, a Daimler, a Volkswagen – beleértve a konszern Audi és Porsche márkáját –, és a Hyundai-Kia, az Aurora még körültekintőbb volt a specifikus tervekkel kapcsolatban, hogy az autonóm készségeket hogyan integrálják modelljeikbe. Míg a Waymo hardvereket és szoftvereket is fejleszt a technológiához, és saját sofőr nélküli szolgáltatását tervezi, addig az Aurora magát egy finom mérnöki partnerként pozícionálja, amely kész együtt dolgozni direkt kollaborációban olyan vállalatokkal, melyek egyéni szakértelmét keresik.
De vajon kikből áll pontosan az Aurora feje?
Urmson és Bagnell az önvezető technológia veteránjai, akik több mint egy évtizedig ezen a területen dolgoztak. Anderson egy MIT által képzett robotikus, aki Elon Musknak segített piacra dobni a Tesla Autopilot fél-önvezető funkcióját, három évvel ezelőtt.
A képen balról jobbra: Chris Urmson, vezérigazgató; Sterling Anderson, gyártási igazgató; és Drew Bagnell, technológiai igazgató |
Az Aurora közel egy éve dolgozik együtt a Volkswagennel, míg a Hyundai-partnerség egy egész friss társulás. Az Aurora-Hyundai páros négyes szintű autonóm technológia hardverein és szoftverein dolgozik együtt.
– Hosszú távon talán csak néhány vállalat fog önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozni, és ezeket fogják beszállítani az OEM-ek járműveibe. Hiszem, hogy az Aurora ezek közé fog tartozni – mondta Jungwirth.